نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 08:38

برزگر: باید مغز بودجه‌نویس‌ها برای کشتی را شست‌وشو داد!/ فوتبال برای شما مدال می‌آورد؟

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد با انتقاد از میزان تخصیص بودجه به این فدراسیون گفت که هزینه‌ها دلاری است اما بودجه را ریالی محاسبه و پرداخت می‌کنند.

منصور برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره چالش اخیر فدراسیون کشتی با کمیته ملی المپیک بر سر بودجه، عنوان کرد: مشکل این هست که بودجه‌نویس‌ها برآورد درستی از هزینه‌ها ندارند. قبلاً جایی صحبتی شد که فلانی اینقدر خرج کرده و من اینقدر خرج کردم، من گفتم که آن زمان دلار سه هزار تومان بوده و الان 50 هزار تومان. اکنون از مرز ایران که خارج شوی، باید دلار خرج کنی. آقایان بودجه‌نویس! شما برآورد کنید یک تیم از ایران که بیرون می‌رود و برمی‌گردد هزینه‌اش چقدر هست. برمبنای هزینه، بودجه بدهید در حالی که باید دلاری خرج کنیم. بودجه‌نویس ما برمبنای ریال، بودجه می‌دهد.

* پول بازنشستگی‌ام به پنجم ماه نمی‌رسد

وی درباره اینکه آیا بازنشسته سازمان ورزش است؟ تأکید کرد: ما از سازمان ورزش خیری ندیدم. بازنشسته سازمان آب هستم. پول بازنشستگی‌ام به پنجم ماه هم نمی‌رسد.  این حقوق در واقع پول توجیبی خانه است. هزینه‌ها بالاست، کشتی هم کلی هزینه دارد. دبیر می‌گوید برمبنای هزینه‌های اردو و اعزام به ما پول بدهید. الان در آستانه المپیک هستیم و باید مغزهای بودجه‌نویس‌ها را شست‌وشو داد.

*مدال می‌خواهید، اما رئیس را پیش از المپیک عوض می‌کنید!

نایب‌قهرمان المپیک 1976 مونترال درباره حاشیه‌های انتخاباتی ایجاد شده و تلاش برخی برای بردن فدراسیون به دوره سرپرستی اظهار داشت: همیشه گفته‌ام که ورزش ما اصلاً المپیکی نیست، از کشتی و وزنه‌برداری توقع مدال داریم اما الان ببینید موعد ریاست رئیس قبلی، یک سال پیش از المپیک تمام می‌شود. الان اگر رئیس جدید بیاید، ببریم می‎گوید کار من بوده، ببازد می‌گوید کار قبلی‌هاست. دوره بعدی انتخابات هم باز می‌افتد یک سال پیش از المپیک. این روال غلط باید اصلاح شود. در همه فدراسیون‌های المپیکی، انتخابات باید المپیک به المپیک باشد. اصلا دبیر بدِ بد، کارنامه او از کجا معلوم می‌شود که خوب بوده یا نه. المپیک قبلی که تازه آمده بود و کرونا شد و مدتی طولانی شاهد تعطیلی ورزش و مسابقات بودیم. این المپیک می‌شود کارنامه او. اگر کشتی مدال المپیک بگیرد معلوم می‌شود خوب کار کرده و اگر نگیرد برای همیشه دبیر را کنار بگذارند. نه دبیر که درمورد همه فدراسیون‌ها همین است. من اصلاً در مورد فرد صحبت نمی‌کنم، حرفم کلی است. شما در آستانه المپیک رئیس فدراسیون عوض می‌کنید و بعد مدالش را از کشتی، از تکواندو و وزنه‌برداری می‌خواهید. آیا فوتبال برای شما مدال می‌آورد؟ اصلاً می‌تواند به المپیک برود؟ کاری ندارم آنها چند دهه است به المپیک نرسیده‌اند، اما ببینید وقتی در المپیک سرود ما نواخته می‌شود چقدر ارزش دارد. ما نه المپیکی هستیم و نه المپیکی فکر می‌کنیم.

*دبیر را بردارید گناه المپیک را گردن چه کسی می‌اندازید؟

وی ادامه داد: مقایسه می‌کنند که آقای ایکس بیاید از علیرضا دبیر بهتر است، اگر دبیر را بردارند، می‌خواهند نتیجه المپیک را با چه کسی مقایسه کنند؟ حرفم این است که وزارت ورزش باید تصمیم بگیرد، یک بار انتخابات را بگذارد برای بعد از المپیک تا این روال درست شود. این یک تصمیم المپیکی است. دبیر بد است، بدی‌هایش را اعلام کنید و او را بردارید. ولی چه کسی را می‌خواهید بگذارید و گناه المپیک را اگر باختیم، گردن چه کسی بیندازید؟ آیا مسئولیت قبول می‌کنید که تیم‌تان در المپیک حداقل دو طلا در دو رشته آزاد و فرنگی بگیرد؟ آن هم با این تیم‌هایی که هستند، روسیه هم می‌آید.

*روس‌ها گفتند فلانی را به ما بدهید 10 تا مربی از او می‌سازیم

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد درباره انتخاب عیسی حاجی‌اف به عنوان عضو کادرفنی تیم آزاد تصریح کرد: مطمئناً این انتخاب براساس اعتماد یا آموزشی بوده که نسبت به مربیان تیم ملی داشتند وگرنه دلیلی نداشت این انتخاب اتفاق بیفتد. من نمی‌گویم چرا او را آوردند، چرا که فدراسیون حتماً دلیل خودش را دارد و می‌تواند در این‌ باره صحبت کند ولی زمانی که ورشنین را آوردیم، کشتی فرنگی ما متحول شد و نتیجه آن زمان آقای ایکس مشخص شد! در آزاد چندین سال پیش رفتند مربی بیاورند گفتند شما فلانی را دارید چه احتیاجی به مربی روس هست. اگر فلانی را به ما بدهید 10 تا مربی از او می‌سازیم.

*برای من دبیر و آقای ایکس فرقی ندارد

در حالی که اهالی کشتی می‌گویند تا وقتی کشتی ایران شخصی چون منصور برزگر را دارد، نباید نگاهی به بیرون از خانه داشته باشد، او گفت: من که پیر شده‌ام و اصلاً حوصله تیم ملی را ندارم. برای من نه دبیر و نه آقای ایکس هیچ کسی فرقی ندارد، برای من مهم کشتی است. کشتی را می‌بینم و دلم می‌خواهد کشتی ما حداقل یک طلا بگیرد و سرود ایران نواخته شود. اگر کشتی و وزنه‌برداری‌مان مدال المپیک نگیرند، بقیه هم کاری نمی‌کنند. قبلاً تکواندو را کسی نمی‌شناخت ما در این رشته هم مدال المپیک می‌گرفتیم، اما الان دیگر مدال المپیک گرفتن در تکواندو خیلی سخت شده و ما هم افت زیادی کردیم.

*شاهمرادوف گفت 20 سال روی زیرگیری شما کار کردیم

برزگر در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در مورد آسیب‌دیدگی اخیر کامران قاسم‌پور شانس اول مدال طلای ایران در جهانی بلگراد عنوان کرد: مصدومیت کشاله ران خیلی بد و سخت است، اما تا سه ماه دیگر که مسابقات جهانی است، خوب می‌شود. او کشتی‌گیر خوبی است که کشتی ایرانی را کاملاً روی تشک پیاده می‌کند و زیرگیر است. یک خاطره‌ای یادم آمد. زمانی یوری شاهمرادوف روس برای کلاس مربیگری به ایران آمده بود. ما با هم کلاس را اداره می‌کردیم و تمام مربیان درجه یک ایران هم در این کلاس بودند، عده‌ای می‌گفتند آقای شاهمرادوف زیرگیری یاد بده، آخر سر شاهمرادوف نسبت به این حرف واکنش نشان داد و گفت چرا می‌گویید زیرگیری یاد بده، ما 20 سال است روی زیرگیری شما کار کردیم و بعد شما از من می‌خواهید به شما زیرگیری یاد بدهم؟ شماها باید به من زیرگیری یاد بدهید.

* باید دید جانشین باروز چگونه است

منصور برزگر در خاتمه درمورد نتایج رقم خورده در انتخابی تیم ملی آمریکا گفت: کشتی‌گیری که جردن باروز را برده، حتما خوب بوده، البته که باروز دیگر سنش بالا رفته بود و بچه‌های ما هم بالاخره او را شکست دادند. کشتی زمان و تاریخ دارد. وقتی سنت بالا برود، با همه تجربه‌ات هم نمی‌توانی کشتی بگیری. من کسی بودم در اوج قدرت کشتی را کنار گذاشتم و خداحافظی کردم. اواخر کشتی، آسیب‌دیدگی هم زیاد می‌شود، یکی از بهترین چیزها در مورد ورزشکاران در هر رشته‌‌ای این است وقتی به آنجا می‌رسند که کشتی گرفتن برای‌شان سخت می‌شود، در اوج خداحافظی کنند. حالا باید دید فردی که جای جردن آمده، چطور است، شاید بهتر از باروز باشد و یا شاید هم بدتر. در میدان مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1301575

مهمترین اخبار ایران و جهان: