نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 12:25

هواشناسی اصفهان درباره خیزش گردوغبار هشدار سطح زرد صادر کرد

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق شمال، شرق، جنوب و مرکز استان طی ۲۴ ساعت آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز دوشنبه ۲۲ خرداد با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ۲۴ ساعت پیش رو وزش باد به نسبت شدید تا شدید، توفان لحظه‌ای و خیزش گردوخاک مناطق شمال، شرق، جنوب و مرکز استان را در بر می‌گیرد.

براساس این اطلاعیه مناطقی چون اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، چوپانان، نجف آباد، اصفهان، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، ورزنه، زرین‌شهر، مبارکه، شهرضا و مبارکه طی ۲۴ ساعت آینده شاهد گردوخاک و ماندگاری آن خواهند بود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه نسبت به خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا و آسیب به سازه‌های موقت و شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها هشدار داده و تاکید کرده است که گروه‌های حساس جامعه از جمله افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، سالمندان، زنان باردار و کودکان از فعالیت در فضای باز بپرهیزند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279931

مهمترین اخبار ایران و جهان: