نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 13:00

شهدا مشعل دار پیروزی و استقلال ایران هستند

اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بی شک شهدا علاوه بر مقامات رفیع معنوی مشعل‌دار پیروزی، آزادی و استقلال ملت هستند و همواره بر تارک تاریخ ایران می‌درخشند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی اصل صبح دوشنبه در مراسم هماهنگی برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با حضور رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج اظهار کرد: هر ملتی که هنر شهادت را یاد گرفت برای همیشه سربلند است و سربلندی و سرافرازی این روزهای ایران اسلامی در جزیره بی‌ثبات ناامنی منطقه نیز ناشی از همین مفهوم پرمغز است.

وی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «شهادت، مرگ انسان‌های زیرک و هوشیار است که نمی‌گذارند این جان، مفت از دست‌شان برود»، خاطرنشان کرد: بی شک شهدا علاوه بر مقامات رفیع معنوی مشعل‌دار پیروزی، آزادی و استقلال ملت هستند که تا همیشه بر تارک تاریخ می‌درخشند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: وظیفه اصلی امروز ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوانی است که شاید حال و هوای آن دوران را ندیده اند و دشمنان هم باید بدانند تا این کشور و نظام دو بال ولایت و شهادت را دارد هیچگاه زمین گیر نخواهد شد.

محمدی اصل با بیان اینکه اقتدار امروز ایران مدیون ایثارگری جوانان و نوجوانانی است که با از خود گذشتگی در راه اسلام ناب محمدی (ص) تا آخرین لحظه ایستادگی کردند، تصریح کرد: امروز آرامش ما از همان جوانانی است که در راه اسلام با دشمن مقابله کردند تا ارزش‌های اسلامی زنده بماند.

وی گفت: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال اهداف و توطئه‌های پلید خود برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی بودند و با بسیج تمامی کشورها می‌خواستند با تحمیل یک جنگ نابرابر از تثبیت انقلاب اسلامی جلوگیری کنند اما خوشبختانه با ازخودگذشتگی‌ها و رشادت‌های رزمندگان و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و اتحاد و انسجام ملت غیور ایران اسلامی دشمنان از رسیدن به این اهداف و توطئه‌ها ناکام ماندند.

نقش سپاه در شکست غده سرطانی داعش غیرقابل کتمان است

محمدی اصل با اشاره به اقدام خصمانه پارلمان اروپا درخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه سرافراز اسلام نقش بی‌بدیلی در مبارزه با تروریسم و ریشه کن سازی غده سرطانی داعش داشته و با اقتدار توطئه‌های قدرت‌های استکباری و شیطانی را خنثی ساخته و نظام سلطه و مزدورانش را در ناکامی و استیصال قرار داده است.

محرومیت‌زدایی رسالت امروز سپاه است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات استانی سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: در بحث آب و خدمت‌رسانی به مردم به ویژه در سال‌های پیشرو که جنگ آب است اقدامات مناسبی در امر تأمین آب شرب و آب کشاورزی در مناطق محروم و کم‌برخوردار انجام داده است.

محمدی اصل به نقش‌آفرینی بسیج سازندگی در آبرسانی به ۹۰۰ روستا اشاره و اظهار کرد: تا سال گذشته به ۴۶۳ روستا آب شرب با تانکر ارائه می‌شد که به همت بسیج سازندگی و با همکاری اداره کل آب و فاضلاب در مرحله اول، مقدمات آبرسانی پایدار به ۴۵۴ روستا انجام یافته و در مرحله دوم نیز عملیات آبرسانی به ۴۵۰ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

وی سپاه را یاور محرومین در سنگر خدمت‌رسانی به مردم دانست و گفت: سپاه بَعد از پایان جنگ تحمیلی با بهره‌مندی از تجربیات دوران طلایی دفاع مقدس در سنگرهای خدمت‌رسانی به مردم به محرومیت‌زدایی پرداخت تا در کنار دولت آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه سپاه پاسداران مردم‌دار، مردم یار و مردم‌دوست است، خاطرنشان کرد: سپاه در کنار مردم بوده و در راه خدمت‌رسانی به آحاد مردم به‌ویژه مردم مناطق کم‌برخوردار از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280031

مهمترین اخبار ایران و جهان: