نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 15:16

امضای سند اجرای تفاهم دادستانی ایران و تاجیکستان

سند اجرای بخش‌هایی از یادداشت تفاهم دادستانی کل جمهوری اسلامی ایران و دادستانی کل جمهوری تاجیکستان در راستای توسعه روابط قضایی دو کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادستانی کل کشور، در پی سفر حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری به تاجیکستان و در ادامه توسعه روابط قضائی بین دو کشور، سند اجرای بخش‌هایی از یادداشت تفاهم یادشده در ادامه سفر هیأت قضائی دادستانی کل کشور به تاجیکستان در کمیته کارشناسی مشترک بررسی و به امضای علی اکبر بختیاری رئیس دفتر دادستان کل کشور و دلشاد معاون دادستان کل جمهوری تاجیکستان رسید.

در این سند که در چهار بند تنظیم شده است به تلاش بیشتر و مستمر دفتر همکاری‌های بین‌المللی دادستانی کل کشور و اداره کل مناسبت‌های بین‌المللی دادستانی کل تاجیکستان، تبادل تجربیات و آموزش کارشناسان دو طرف در حوزه مبارزه با جرایم، تبادل اخبار و اطلاعات حاصله از اعمال مجرمانه علیه طرف‌ها و اطلاع رسانی قوانین و مقررات دو کشور به شهروندان طرف دیگر و در صورت بازداشت اتباع آنان نسبت به انجام همکاری‌های لازم قانونی تسریع و تاکید شده است.

دادستان کل کشور پنجشنبه ۱۸ خرداد، حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری به دعوت رسمی دادستان کل تاجیکستان در صدر هیأت عالی رتبه قضائی، به شهر دوشنبه سفر کرد.

این سفر در راستای توسعه همکاری‌های قضائی، پیگیری یادداشت تفاهم همکاری و در پاسخ به سفر دادستان کل تاجیکستان به جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280375

مهمترین اخبار ایران و جهان: