نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 13:59

خروج گندم از استان زنجان در فصل خرید ممنوع شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خروج گندم از استان زنجان در فصل خرید ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،، ولی‌الله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت بارش باران و دیمی بودن کشت گندم در استان و برنامه‌ریزی جهت تامین آرد و نان شهروندان زنجانی با تصمیم اعضای کمیته، خروج گندم از استان در فصل خرید ۱۴۰۲ ممنوع اعلام شد. 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با تاکید بر اینکه حدود ۴۰ مرکز ملکی و خصوصی خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده است، افزود: نگهداری و انبار کردن گندم، بدون اخذ مجوزهای لازم به عنوان احتکار محسوب شده و در صورت مشاهده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. 

وی بیان کرد: کشاورزان در زمان انتقال گندم به مراکز برای جلوگیری از هدر رفت ذخیره گندم، نسبت درزبندی و چادرکشی کامیون اقدام کنند و همچنین از تمیز بودن کف کامیون در زمان بارگیری گندم اطمینان حاصل کنند.

زمانی گفت: ویژگی‌های گندم قابل خریداری و حدود مجاز شامل اُفت مفید و غیر مفید و سن‌زدگی، تعیین شده و همچنین روش نمونه‌برداری از محموله‌های تحویلی گندمکاران در ابتدای ورود به مراکز خرید، مشخص شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، افزود: کشاورزان میباست مدارک خود را بدون مغایرت و با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم 15 هزارتومان تعیین شده است.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305531

مهمترین اخبار ایران و جهان: