نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 23:31

سلامت سرای خیریه و واحدهای مسکونی پیش ساخته در خوی افتتاح شد

ارومیه - به مناسبت عید سعید غدیر بزرگترین سلامت سرای خیریه سالمندان کشور مزین بنام مرحوم آیت الله العظمی خویی و مجتمع مسکونی راه ایمان تحت اشراف آیت الله سیستانی در خوی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سلامت سرای مجهز مرحوم آیت الله خویی در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار و زیر بنای ۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع در جوار بیمارستان مرحوم آیت ا.. خویی برای ارائه خدمات خیریه به سالمندان ساخته شده است.

این مجموعه خیریه به همراه ۴۰ واحد مسکونی پیش ساخته در کنار این مجموعه که به همت دفتر آیت الله سیستانی برای اسکان موقت زلزله زدگان خوی احداث شده اند با حضور خیران و نمایندگان ویژه آیات عظام مرحوم آیت الله خویی و آیت سیستانی افتتاح شدند.

شریف مدیر عامل مؤسسه خیریه آیت الله خویی هدف از ساخت سلامت سرای مرحوم آیت.. خویی را ایجاد محیطی سالم و با نشاط برای دوران سالمندی دانست و گفت: این سلامت سرا با مشارکت و همراهی خیران و دوستداران مرحوم آیت الله خویی مطابق با آخرین استانداردها در جهت ارائه خدمات بهتر به سالمندان ساخته شده است.

وی افزود: این سلامت سرای خیریه با ظرفیت ۵۰۰ نفر شامل ۴ بخش اقامتگاه، مرکز فرهنگی، مرکز رفاهی و بخش خدمات درمانی است که مرحله اول آن با ظرفیت ارائه خدمات به بیش از ۴۰ نفر به بهره برداری رسید.

مدیرعامل مؤسسه خیریه آیت الله خویی با تقدیر از خیران نیک اندیش تصریح کرد: برای ساخت این سرای سالمندی بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تاکنون هزینه شده است که همه این هزینه‌ها از محل کمک‌های خیرین بوده است.

شریف افزود: این سلامت سرا بیشتر برای ارائه خدمات به سالمندان احداث شده و اقامت دائم فقط برای سالمندانی خواهد بود که با مشکلات عدیده ای مواجه باشند که آن هم با تشخیص کارشناسان اجرایی خواهد شد.

همچنین به مناسبت عید سعید غدیر خم مجتمع مسکونی راه ایمان تحت اشراف آیت الله سیستانی برای اسکان موقت در حوادث طبیعی در جوار بیمارستان آیت الله خویی افتتاح شد.

حجت الاسلام مرقاتی عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه آیت خویی گفت: این مجموعه خیریه با مساعدت دفتر آیت ا.. سیستانی با اولویت اسکان موقت زلزله زدگان و اسکان نیازمندان در حوادث طبیعی و در بلند مدت در راستای اهداف پدافند غیر عامل احداث شده است.

وی افزود: این مجتمع شامل ۴۰ واحد پیش ساخته استاندارد ۳۶ مترمربعی است که با مساعدت ۱۲۵ میلیارد ریالی دفتر آیت سیستانی احداث شده است.

خیران مؤسسه خیریه آیت الله خویی قبلاً نیز سنگ بنای بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی مرحوم آیت الله خویی را بنا نهادند که امروز یکی از مهمترین مراکز درمانی آموزشی شمال استان آذربایجان غربی است.

این بیمارستان در ایام شیوع کرونا نقش محوری و مهمی را در ارائه خدمات و درمان بیماران کرونایی شمال آستان ایفا کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340931

مهمترین اخبار ایران و جهان: