نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 15:24

پای صحبت های بانویی که همه مردان خانواده اش در جبهه بودند

همدان- بانوی نویسنده همدان در کتاب «وقتی فرشته‌ها لبخندمی زنند»، پای صحبت های بانویی می نشیند که همه مردان خانواده اش در جبهه بودند. خاطراتی که برای بانوان و دختران سرزمینمان خواندنی است.

فاطمه بگزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کتاب «وقتی فرشته‌ها لبخندمی زنند»؛ گفت: این کتاب را با قهرمانی یک بانو نوشته‌ام، یک مادر نیشابوری که در طول ۸ سال دفاع مقدس به سبب اینکه همسرش سپاهی بوده و مدام به مأموریت می رفته است تا چندین سال مجبور به جابجایی منزل خود از جایی به جای دیگری بودند.

وی ادامه داد: این خانواده با وجود داشتن چندین فرزند، مجبور بودند چند سال به چند سال از جایی به جای دیگر نقل مکان کنند و در این حین مشکلات اجاره کردن منزل و اسباب کشی باعث می‌شد، متحمل سختی بسیار شوند، به نوعی که قهرمان داستان کتاب می‌گوید «زمانی که همسرم در جبهه در حال جنگ بود، منافق می‌آمد و ما را اذیت می‌کرد ولی با این حال من هیچ وقت این حرف‌ها را به گوش همسرم نمی‌رساندم.»

همه مردهای خانه ما در جبهه بودند

این بانوی نویسنده ادامه داد: این بانوی نیشابوری در جای دیگری از صحبت‌هایش می‌گوید «پدرم و برادرم، دایی ام، داماد خانواده مان، برادر شوهرم، همه اینها در جبهه حضور داشتند و به نوعی همه مردهای خانه ما در جبهه بودند. زمستان‌ها خیلی سخت بود و در منزل حمام نداشتیم و مجبور بودم، همراه بچه‌ها از حمام بیرون استفاده کنم. من به عنوان زن خانواده مجبور بودم هم به کارهای منزل رسیدگی کنم، من یا بچه شیر می‌دادم و یا باردار بودم و چون دستور امام خمینی (ره) مبنی بر این بود که زن‌ها باید فرزندآ وری داشته باشند، من به حرف ولی فقیه ام و به حرف رهبرم گوش می‌کردم… مادرم در بنیاد شهید خیلی فعالیت می‌کرد بدون اینکه حق الزحمه ای بگیرد، به خانواده شهدا سرکشی و پرونده‌ها را درست می‌کرد؛ از نها دلجویی می‌کرد. مادرم با اینکه بچه‌های قد و نیم قد داشت اما با همه اینها همه کارها را انجام می‌داد.»

بگزاده ادامه داد: وقتی دختران و نوجوانان ما این کتاب را بخوانند و با چنین زن‌هایی آشنا شوند، می‌دانند که ما هیچ محدودیتی نداریم.

وی با تصریح بر اینکه این کتاب برای دخترها و زن‌های امروز ما مانند یک بیداری است؛ مانند یک چشمه زلال و روشن است؛ یک آئینه است که واقعیت‌ها رانشان می‌دهد، اضافه کرد: وقتی دختران و نوجوانان ما این کتاب را بخوانند و با چنین زن‌هایی آشنا شوند، می‌دانند که ما هیچ محدودیتی نداریم.

دشمن به دنبال سوزاندن ریشه خانواده است

این بانوی همدانی با اشاره به اینکه زن‌ها و دختران ما باید بدانند که دشمن از در حجاب وارد شده که زن‌های ما را بی عفت کند و بنیان خانواده را از بین ببرد، اظهار کرد: دشمن به دنبال سوزاندن ریشه خانواده است.

نویسنده کتاب «وقتی فرشته‌ها لبخندمی زنند» با بیان اینکه زن‌های جامعه ما باید بدانند که چقدر بزرگ و بلندمرتبه اند، چقدر قدرتمند ند که حتی می‌توانند کمک کنند که مردهای خودشان در یک جاهای مثبتی قدم بگذارد.

بگزاده با بیان اینکه زنان و دختران جامعه ما باید بدانند که زن چه مقام والا و چه مقام بزرگی در خانواده دارد؛ گفت: زن‌های امروز باید با بی حجابی بجنگندند چنان که زن‌های دیروز ما با حجاب داشتن با دشمن می جنگیدند و با حجاب با منافق می‌جنگیدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308175

مهمترین اخبار ایران و جهان: