نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 09:36

دستگاه قضایی کرمان پای کار رفع موانع تولید آمده است

استاندار کرمان گفت: اقتصاد، مسئله اصلی کشور است و حفظ ظرفیت‌های تولیدی مهم است و واحدهای تولیدی ما در حوزه‌های تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی و سایر موارد مشکلاتی دارند و دستگاه قضایی در کنار ماست و به‌رفع مشکلات واحدهای تولیدی کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز چهارم تیرماه در دیدار استاندار کرمان و معاونان استاندار با اعضای شورای قضایی استان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: شهید بهشتی هیچ‌گاه کوتاه نیامد و عقب‌نشینی نکرد و در مناظره‌ها محکم بود و هرچند به وی توهین می‌شد، اما صبور بود.

وی بیان داشت: یادواره شهدای قوه قضاییه کار بسیار خوبی است و این یادواره شهدا در سال‌های آینده با حضور سایر دستگاه‌ها ادامه یابد و شهید بهشتی ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای داشت و نوسازی قوانین را انجام داد و اوج درخشش شهید بهشتی در قرار دادن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی است.

استاندار کرمان ادامه داد: اقتصاد، مسئله اصلی کشور است و رهبری بر مسائل اقتصادی تاکید زیادی دارند و حفظ ظرفیت‌های تولیدی مهم است و واحدهای تولیدی ما در حوزه‌های تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی و سایر موارد مشکلاتی دارند و دستگاه قضایی در کنار ماست و به‌رفع مشکلات واحدهای تولیدی کمک می‌کند.

فداکار بر به‌فوریت رساندن ظرفیت‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: دستگاه قضایی در زمینه سرمایه‌گذاری‌ها به ما کمک می‌کند و این در حالی‌ست که برای بهتر شدن معیشت مردم به اشتغال نیاز داریم و ایجاد اشتغال هم وابسته به سرمایه‌گذاری است و دستگاه‌ها گاهی جزیره‌ای عمل می‌کنند و اینجا دستگاه قضایی به‌ما برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران کمک و پشتیبانی می‌کند.

در همین حال معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان در سخنانی اظهار کرد: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای اطلاع‌رسانی عملکرد دستگاه قضایی طی یک سال گذشته است و همچنین در زمینه چالش‌های قوه قضاییه اطلاع‌رسانی می‌شود که مردم هم از امور مطلع باشند و هم برای رفع چالش‌ها مشارکت کنند و برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان کرمان بر همین مبنا تبیین و اطلاع‌رسانی شده است.

محمدباقر اسلامی بیان داشت: برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان کرمان را با حضور در گلزار شهدا و استمداد از ارواح مطرح شهدا آغاز کردیم و همایش محوری قوه قضاییه در یکم تیرماه با هدف تجلیل و تقدیر از همکاران قضایی، اداری، ایثارگران، جانبازان، بازنشستگان و دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه برگزار شد.

وی عنوان کرد: امسال با دستور رئیس کل دادگستری استان کرمان در هفته قوه قضاییه نه تنها عملکرد جهادی همکاران را تبیین می‌کنیم بلکه یادواره شهدای هفتم تیر هم باید برگزار شود.

اسلامی با اشاره اینکه شهید آیت‌الله بهشتی شهید محوری هفتم تیر است و شخصیت و ویژگی‌های این شهید مطرح می‌شود، بیان کرد: یادواره شهدای هفتم تیر توسط دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود و سردیس شهید فیاض‌بخش در بهزیستی استان کرمان رونمایی شد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1307075

مهمترین اخبار ایران و جهان: