نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 18:57

توضیحاتی درباب فرآیند استیضاح/ شهردار بجنورد باید برود

بجنورد- رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای شهر بنورد گفت‌: استیضاح شهردار بجنورد با هدف اصلاح رویه فعلی و شتاب‌دهی در خدمت‌رسانی به مردم در دستور کار قرار دارد.

یوسف مغروری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت‌: رأی حداکثری اعضای شورای شهر نسبت به طرح استیضاح شهردار حاکی از عزم جدی منتخبین مردم عزیز بجنورد در اصلاح رویه فعلی و شتاب‌بخشی به خدمت‌رسانی به شهروندان دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به مراحل و نحوه اعتراض نسبت به عملکرد شهرداری تصریح کرد: بر طبق قانون پس از تذکر شفاهی اعضای شورای شهر، شهردار فرصت ۱۰ روزه‌ای جهت توضیحات در جلسه علنی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: اعضا در صورت عدم اقناع نسبت به پاسخ‌های شهردار ابلاغ طرح استیضاح را با امضای حداقل یک سوم اعضا در دستور کار قرار می‌دهند.

وی در ادامه بیان کرد: پس از ابلاغ استیضاح، شهردار با فرصت ۱۰ روزه در جلسه استیضاح حاضر و ملزم به پاسخگویی خواهد بود.

مغروری گفت: در صورت عدم اقناع اعضای شورای شهر با رأی دو سوم اعضا یعنی شش نفر شهردار برکنار و شهرداری تا تعیین تکلیف نهایی با سرپرست اداره خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: این موضوع به استناد ماده (۸۳) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران بوده که خلأ و ابهامات موجود در متن این ماده قانونی و ورود برخی افراد موجب طولانی شدن این پروسه شد.

وی در ادامه گفت‌: اعضای شورای شهر بجنورد نسبت به برکناری شهردار اجماع دارند و این تصمیم‌گیری بر مبنای اصلاح شرایط فعلی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320275

مهمترین اخبار ایران و جهان: