نیوز سیتی!
17 تیر 1402 - 19:25

توانمندسازی ۱۶ گروه هدف در استان بوشهر برای اشتغال

بوشهر- مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: ۱۶ گروه هدف در استان بوشهر برای اشتغال توانمندسازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی عصر شنبه در نشست هم اندیشی توانمند سازی و اجرای طرح‌های مهارتی و اشتغال در بوشهر اظهار داشت: در سال جاری برای ۱۶ گروه هدف بر اساس سند مهارتی و اشتغال هدفمند برنامه آموزشی برای مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح استان تدوین شده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر اضافه کرد: این تفاهم نامه در راستای توانمندسازی مهارتی و اشتغال پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی تدوین شده است.

دراهکی آمادگی مراکز آموزش فنی و حرفه ای و مربیان و فضاهای آموزشی در راستای اجرای این تفاهم نامه برای خدمت رسانی به اقشار جامعه، توانمند سازی جوانان و کمک به اشتغال و رفع محرومیت به صورت رایگان اعلام کرد.

دراهکی خاطرنشان کرد: تأمین فضای آموزشی، برنامه ریزی و برگزاری دوره آموزش مهارتی گروه هدف تفاهم‌نامه، توانمندسازی مهارتی نیروهای جهادی، برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای و صدور گواهینامه مهارتی، تخفیف ۴۰ درصدی اجرای آموزش در بخش آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای و اجرای طرح تابستانه مهارت از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر، نماینده اتاق اصناف، نماینده صنعت و معدن و رؤسا و کارشناسان دانشکده‌های فنی و حرفه ای امام خامنه ای و الزهراء بوشهر در این نشیت حضور داشتند.

تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه فنی و حرفه ای و اداره کل فنی و حرفه ای استان به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، توانمند سازی و برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد و به جهت بهره برداری بهینه از تمامی ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در استان منعقد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1341775

مهمترین اخبار ایران و جهان: