نیوز سیتی!
21 تیر 1402 - 21:12

ضرورت تشکیل شورای عالی غذا در فارس

استاندار فارس با اشاره به ایجاد شورای عالی غذا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درسنوات گذشته، گفت: در آن مقطع انتظار داشتیم که مجموعه ها و دستگاه های مرتبط با بحث غذا در این شورا عضو شوند و پای کار بیایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد هادی ایمانیه، در شصت و هفتمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی فارس که با حضور فرامرز خدائیان؛ مدیرکل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، با تاکید براینکه مدیریت استان آماده فراهم کردن زمینه های همکاری دستگاه های ذیربط در صنعت غذا هست، گفت: درسنوات گذشته، شورای عالی غذا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل شد؛ در آن مقطع انتظار داشتیم که مجموعه ها و دستگاه های مرتبط با بحث غذا در این شورا عضو شوند و پای کار بیایند.

استاندار فارس افزود: امروز نیز انتظار است که این شورا با حضور مجموعه هایی مانند جهاد کشاورزی، صمت، و اتاق بازرگانی مجددا در استان راه اندازی شود و یک هم افزایی در این زمینه در استان شکل گیرد.

وی ادامه داد: همچنین آمادگی داریم در اختیارات مجموعه هایی مانند دامپزشکی، غذا و دارو، بهداشت محیط و دیگر مجموعه های مختلف حوزه غذا به استان فارس به عنوان پایلوت این کار تفویض شود و اگر پس از یک دوره آموزشی نتایج خوبی حاصل شد این مساله به سایر نقاط کشور نیز تعمیم داده شود.

دکتر ایمانیه گفت: در بحث کد IRC (شناسه مشترک محصولات دارویی و غذایی) نیز آمادگی داریم که با هزینه استان، نرم افزاری با نظارت امور فرآورده‌های غذایی و آشامدینی سازمان غذا و دارو در فارس طراحی شود و اگر عملکرد این نرم افزار مورد تایید واقع شد به کل کشور تسری داده شود.

پایان پیام/خ
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1354931

مهمترین اخبار ایران و جهان: