نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 10:58

چاپ سالانه 60 عنوان کتاب در خراسان جنوبی با موضوع دفاع مقدس

مدیرکل حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: هر سال در استان 60 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی به چاپ رسیده است.

وی به اهمیت کتاب های دفاع مقدس در انتقال فرهنگ جنگ تحمیلی و آرمان‌های امام(ره) و شهدا اشاره کرد و گفت: یکی از راهکار‌های اساسی انتقال فرهنگ شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس انتشار کتاب است.

وی به چاپ سالانه ۶۰ عنوان کتاب در استان اشاره کرد و افزود: سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا و  نداشتن ارتباط‌ ۲۹ عنوان کتاب، سال ۱۴۰۰ نیز ۵۸ عنوان کتاب و سال گذشته نیز ۶۸ عنوان کتاب در استان تولید و به چاپ رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به این که کتاب‌های منتشرشده در بخش‌های مختلف نگارش کتاب و متون ادبی شامل کتاب‌های کودک، نوجوان و بزرگسال، داستان، خاطره، تاریخ شفاهی و شعر است گفت: درصورتی که محتوای مورد نظر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور تأیید شود،  این بنیاد از مؤلف به‌ویژه در زمان چاپ کتاب حمایت می کند.

سرهنگ پاسدار فلاحی از عدم حمایت‌های دولتی در زمینه نگارش و چاپ کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس با وجود پیگیری‌های فراوان گلایه کرد و ادامه داد: هزینه تولید هر کتاب بین ۳.۵ تا ۱۰ میلیون تومان است که نیاز به حمایت‌های دولتی و تخصیص اعتبار داریم. 

وی اضافه کرد: تولید کتاب‌های صوتی یکی دیگر از کار‌های انجام شده در مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی است که بعد از تألیف کتاب‌های مورد نظر و تأیید محتوای تولید شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، بارگذاری کتاب‌ها در فضای مجازی برای استفاده مخاطبان انجام می‌شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1327475

مهمترین اخبار ایران و جهان: