نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 11:16

کاهش جرایم نیروهای مسلح در کرمان/توجه ویژه به پیشگیری از وقوع جرم

کرمان-رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان با اشاره به اینکه در سال‌های ‬ اخیر به پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح بیشتر توجه شده است،از کاهش جرایم این بخش در استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی توکلی گفت: نقش رسانه در اصلاح و یا تخریب جامعه بر کسی پوشیده نیست، رسانه هم می‌تواند به جامعه امید و نشاط بدهد و هم می‌تواند یاس و سرخوردگی برای جامعه ایجاد کند، لذا مهم‌ترین کار، مخاطب شناسی و هدف‌شناسی است.

وی با اشاره به اینکه نوع چینش خبر به هنرمندی خبرنگار بستگی دارد، افزود: خبرنگار حلقه واسط بین دولت، حکومت و مردم است و باید خبرنگاران به خاطر تأثیر کار خبر، اهمیت ویژه‌ای برای این کار قائل باشند و در اخبار و تحلیل حب و بغض را کنار بگذارند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان با اشاره به نقد درست و همراه با پاسخ طرفین، بیان کرد: رسانه‌ها دنبال گره‌گشایی از ذهن مردم باشند، ضمن اینکه رسانه‌ها آئینه عملکرد مسئولان هستند.

وی گفت: در سازمان قضائی نیروهای مسلح به جرایم خاصی که نظامی‌ها در حوزه ماموریتشان انجام می‌دهند، رسیدگی می‌شود.

توکلی تصریح کرد: در سال‌های ‬ اخیر به پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح بیشتر توجه شده و بیشترین تلاش و برنامه‌ریزی بر این موضوع متمرکز شده و در سال گذشته سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان ۹۵ هزار نفر ساعت برای نیروهای مستقر در استان کلاس‌های آگاه‌سازی و آموزشی برگزار کرده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره نوع برخورد نیروهای مسلح و کارکنان ادارات با مردم گفت: برخورد نامناسب در همه ادارات اجرایی و قضائی وجود دارد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان ادامه داد: اگر خود را بدهکار به مردم بدانیم، کار را خوب انجام داده و خوب برخورد می‌کنیم. اگر خود را طلبکار مردم بدانیم، درست برخورد نمی‌کنیم؛ البته ما استخدام شده و حقوق می‌گیریم که کار مردم را راه بیندازیم و اگر می‌خواهیم حقوق ما مشکل شرعی نداشته و زندگی ما پاک باشد، باید برخورد خوب با مردم داشته باشیم.

توکلی در ادامه بیان کرد: در مجموع در جرایم نیروهای مسلح در استان کرمان کاهش داشته‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده یکی از نیروهای نظامی در قلعه گنج گفت: در این پرونده قتل، حکم قصاص صادر و در دیوان عالی کشور تائید شده و باید اولیای دم درخواست قصاص بدهند و، چون قاتل مرد و مقتول زن است، باید اولیای دم خانم نصف دیه را بپردازند که در این صورت حکم اجرا خواهد شد.

توکلی گفت: اگر اولیای دم رضایت بدهند، از جنبه عمومی جرم، قاتل سه تا ۱۰ سال حبس را متحمل خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1327331

مهمترین اخبار ایران و جهان: