نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 20:06

اعزام تیم 13 نفره مهارت تبریز به مسابقات جهانی لیون فرانسه

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: امسال تیم سیزده نفره مهارت تبریز در شهر لیون فرانسه شرکت خواهند کرد این در حالی است که در سال‌های قبل هم تبریز در کشور آلمان چندین مدال طلا در این حوزه کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی مشایخی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام برگزاری اولین جشنواره ملی مد و لباس در تبریز اظهار کرد: این جشنواره یک اتفاق بی‌نظیر در تبریز خواهد بود و بازخورد آن را در سطح کشور دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه مهارتی و اشتغال محور این رویداد در کنار برگزار کنندگان خواهیم بود، گفت: در این جشنواره مفتخر به برگزاری آزاد مهارتی لباس اجتماع برای لباس قجری تبریزی خواهیم بود. طرح ایرانی اسلامی تبریز مد نظر ماست که طرح قجری یک نمونه هدف جامع برای آن است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: از هر استان سه طرح دریافت خواهد شد و یک طرح از هر استان به عنوان طرح برگزیده انتخاب خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال تیم سیزده نفره مهارت تبریز در شهر لیون فرانسه شرکت خواهند کرد این در حالی است که در سال‌های قبل هم تبریز در کشور آلمان چندین مدال طلا در این حوزه کسب کرده است.

مشایخی با بیان اینکه مد و لباس یک موضوع مهم در کشور فرانسه است و امید است آوردگاه این جشنواره ملی در فرانسه هم بدرخشد، ادامه داد: البته ناگفته نماند که همزمان با این جشنواره، یک جشنواره کیف و کفش تبریز هم در همین ایام در تبریز برگزار خواهد شد و قطعا برکت و رنگ خوبی برای استان خواهد بود.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1322731

مهمترین اخبار ایران و جهان: