نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 18:57

۲۵ هزار وارنیش فلوراید در شهرستان بوشهر توزیع شده است

بوشهر- مسئول بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: از اواخر خرداد ۱۴۰۲ حدود ۲۵ هزار وارنیش فلوراید در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فهمیه حسینی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: وارنیش فلوراید پوشش محافظی است که روی سطوح دندان زده می‌شود تا از پوسیدگی‌های جدید پیشگیری و از گسترش پوسیدگی‌های ایجاد شده جلوگیری کند.

مسئول بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اضافه کرد: به طور کلی شاخص میانگین دندان‌های پوسیده، پرشده و از دست رفته به علت پوسیدگی در کودکان ۶ ساله در استان بوشهر ۴.۸ و در افراد ۱۲ ساله ۱.۳ است که این به معنای شیوع نسبتاً بالای پوسیدگی در کودکان است.

وی عنوان کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا به جهت جلوگیری از انتشار این ویروس میزان ارائه خدمت وارنیش تراپی توسط مراقبین سلامت کاهش یافت، به‌طوری که در سال ۱۳۹۹ برای ۵۸۲ نفر در سال ۱۴۰۰ برای ۲۵۲ نفر و در سال ۱۴۰۱ برای ۲۸۷ نفر خدمت وارنیش تراپی ارائه شد.

مسئول دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: از اواخر خرداد ۱۴۰۲ حدود ۲۵ هزار وارنیش فلوراید در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی توزیع شد که از ابتدای تیرماه مراقبین سلامت و بهورزان وارنیش تراپی به کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال را آغاز کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1322575

مهمترین اخبار ایران و جهان: