نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 22:50

کرملین: چیزی درباره مذاکرات صلح ادعایی با اوکراین در ماه جولای نمی‌دانیم

سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز سه‌شنبه گفت که مسکو چیزی درباره گزارش یک شبکه تلویزیونی آلمانی در خصوص مذاکرات صلح روسیه با اوکراین در ماه جولای نمی‌داند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین  گفت که روسیه چیزی درباره گزارش اخیر یک شبکه تلویزیونی آلمانی درباره برگزاری مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین در ماه جولای نمی‌داند.

شبکه «اِی‌آردی» تلویزیون دولتی آلمان روز دوشنبه مدعی شد که مذاکرات صلح درباره جنگ اوکراین می‌تواند از اوایل ماه آینده میلادی (جولای) آغاز شود.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، مقامات ارشد از تعدادی از قدرت‌های جهانی هفته پیش در کپنهاگن، پایتخت دانمارک درباره این موضوع جلسه داشته‌اند.

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «کرملین چیزی در این باره نمی‌داند و شاید شما باید با شبکه "اِی‌آردی" برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید».

وی اضافه کرد: «در حال حاضر هیچگونه پیش نیازی برای مذاکرات میان روسیه و اوکراین وجود ندارد».

سخنگوی کرملین گفت: «از نظر مذاکره درباره بحران اوکراین، ما دوباره تکرار می‌کنیم،‌در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای چنین احتمالی نیاز نیست».

شبکه اِی‌آردی روز یکشنبه گزارش داد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا از جمله حاضران در این رویداد بوده است. در این گزارش آمده است هدف اصلی از این تجمع،‌ تضمین حمایت کشورهای بی طرف نظیر چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی است. 

این شبکه تلویزیونی آلمان با استناد به گزارش دفتر بروکسل خود اضافه کرد که این نشست مقامات بلندپایه نشان دهنده گام مهمی به سوی مذاکرات صلح واقعی است و احتمالا اوایل ماه جولای برگزار شود.

تاکنون طرح‌های ابتکاری متعددی از سوی طرف‌های مختلف از جمله، برزیل، فرانسه، واتیکان، چین، اندونزی برای حل بحران جنگ اوکراین ارائه شده، اما کی‌یف اصرار دارد که تنها حاضر به بحث درباره ابتکارعمل صلح مطرح شده از سوی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین است. ابتکار عملی که مسکو، مفاد آن را مضحک توصیف می‌کند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1314031

مهمترین اخبار ایران و جهان: