نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 13:58

لزوم به‌کارگیری سامانه‌های نوین آبیاری و کاشت محصولات کم‌آب‌بر در سمنان

استاندار سمنان گفت: با توجه به کم‌آبی موجود در استان باید بدون افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری از طریق به کارگیری سامانه‌های نوین آبیاری و کاشت محصولات کم‌آب‌بر اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در دیدار با رئیس و شورای معاونان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: هفته جهاد کشاورزی و یاد و خاطره شهدای استان به ویژه شهدای والامقام جهادگر استان سمنان را گرامی می‌دارم.

وی افزود: به دلیل اهمیت کاری و وظایف تخصصی سازمان جهاد کشاورزی و تقویت بدنه کارشناسی این مجموعه، بحث به‌کارگیری نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: آموزش‌های مختلف در حوزه جهاد کشاورزی در راستای برندسازی بر اساس ظرفیت‌های موجود در استان سمنان برنامه‌ریزی شود.

هاشمی عنوان کرد: مباحث و موارد مطرح شده توسط ریاست و معاونان سازمان در راستای پیشبرد بهتر اهداف و برنامه‌های کاری این مجموعه، بررسی و رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی نهاد برخاسته از انقلاب است، ادامه داد: امروز رمز موفقیت ما و بسترساز پیشرفت در امور در تمامی حوزه‌ها، وحدت، انسجام و همدلی است.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه نظارت بر بازار استان همواره در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی باشد، گفت: با توجه به کم آبی موجود در استان، باید بدون افزایش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری از طریق به‌کارگیری سامانه‌های نوین آبیاری و کاشت محصولات کم‌آب‌بَر، اقدام شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی با حوزه رشد تولید چرخ اقتصاد و معیشت مردم به صورت مستقیم ارتباط دارد که باید این مهم را تقویت کند.

محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز اظهار کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، «رسالت جهاد سازندگی همچنان باقی است»، ما نیز در این مسیر استوار و جهادی تلاش خواهیم کرد.

وی گفت: در راستای امنیت و اقتدار غذایی بیش از پیش تلاش خواهیم کرد تا موفقیت‌های بیشتری در استان سمنان حاصل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: از همراهی و حمایت‌های همیشگی، استاندار سمنان در مورد برنامه‌ها و سیاست‌های جهاد کشاورزی استان قدردانی می‌کنم.

پایان پیام/74007/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290531

مهمترین اخبار ایران و جهان: