نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 14:14

رقابت ۱۴۸ متقاضی برای ارائه خدمات بهداشتی به عشایر

شهرکرد_معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: آزمونی در راستای جذب نیروی انسانی برای ارائه خدمات بهداشتی به جامعه عشایری چهارمحال و بختیاری با شرکت ۱۴۸ نفر متقاضی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی احمدی از برگزاری آزمون و مصاحبه ساختارمند برای انتخاب نیروهای فصلی و خدمات بهداشت عشایری خبر داد و اظهار داشت: این آزمون در راستای جذب نیروی انسانی برای ارائه و تقویت خدمات بهداشتی درمانی به جامعه عشایری استان با شرکت ۱۴۸ نفر متقاضی در رشته‌های مامایی، پرستاری، بهداشت عمومی و مبارزه با بیماری‌ها برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این آزمون را، شفاف سازی و فرایند محور بودن جذب نیرو حتی برای مدت کوتاه، تهیه بانک اطلاعاتی از متقاضیان، بررسی صلاحیت حرفه‌ای، بروز نگهداشتن اطلاعات علمی، ایجاد فضای علمی و رقابتی و فرصت کاری برابر برای همه فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی، افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد به شبکه‌های بهداشت و درمان، تقویت شبکه‌های بهداشت و درمان بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری در باب اولویت و تقدم پیشگیری بر درمان و خدمات رسانی با کیفیت به عشایر بیان کرد.

احمدی افزود: حدود ۲۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط به عنوان قبولی اصلی و ۱۰ نفر به عنوان ذخیره در این آزمون برای ارائه خدمات در مناطق عشایرنشین شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، کیار (با پوشش عشایر شهرستان بروجن)، لردگان (با پوشش عشایر شهرستان‌های فلارد و خانمیرزا) به صورت موقت و صرفاً برای یک دوره معین و فصلی بکارگیری می‌شوند.

شایان ذکر است؛ هر ساله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای خدمات رسانی به عشایر نیروی فصلی بکارگیری می‌کند و امسال برای اولین بار بکارگیری نیروها به صورت ساختارمند و با آزمون و مصاحبه در دستور کار مرکز بهداشت استان قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1290375

مهمترین اخبار ایران و جهان: