نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 11:32

راهبرد استراژیک آشنایی دانشجویان علوم پزشکی با فناوری اجرا شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اولویت فناوری در دانشگاه به عنوان یک راهبرد استراتژیک گفت: آشنایی دانشجویان با فرهنگ و دانش فناوری باید توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در جلسه هیات رئیسه در دانشکده تغذیه و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد، از تلاش‌های تیم دانشکده و انستیتو در بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و بین المللی برای پیشبرد اهداف دانشگاه، علی‌رغم مسائل موجود تقدیر کرد و گفت: تردید ندارم با همت بلند رییس و اعضای هیئت علمی این مرکز، برنامه‌های راهبردی در مسیر تعالی دانشگاه محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سایر دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی می‌توانند از مدل دانشکده تغذیه و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در برخی زمینه‌ها استفاده کنند، ادامه داد: یکی از این مدل‌ها که در این دانشکده نیز باید بیش از پیش توسعه یابد، ارتباط با صنعت است. آشتی با صنعت دانشگاه را در مسیر حرکت به داشگاه نسل سوم یاری می‌کند. این خلاء در تمام دانشگاه‌های کشور وجود دارد که این مرکز یکی از پیشتازان ارتباط با صنعت است و برای این موضوع دانشگاه آمادگی هرگونه همکاری و میزبانی را دارد.

زالی تصریح کرد: یکی دیگر از راهبردهای استراژیک اولویت بخش ما فناوری است، آشنایی دانشجویان با فرهنگ و دانش فناوری یکی از اقدامات مهم و موثری است که باید توسعه یابد. انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور به بال پرواز فناوری در حوزه تغدیه و صنایع غذایی اوج می‌دهد.

وی با بیان اینکه این مرکز ظرفیت چشمگیری برای فعالیت در عرصه بین‌المللی دارد، اظهار داشت: معرفی ساختار این مرکز به سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و کشاورزی فائو، قدم بزرگی درر استای بین المللی سازی دانشگاه است. به طور کلی حوزه غذا و صنایع غذایی در منطقه موضوع جذابی است و از همین امر باید در راستای ایجاد زمینه‌های مشترک فعالیت متناسب با نقشه آکادمیک تغذیه و صنایع غذایی کشور و منطقه استفاده کرد.

زالی با تاکید بر لزوم جبران فراز و فرودهای دانشکده در طی سالیان گذشته و تعریف رشته‌های نوین در مقاطع مختلف، افزود: دانشکده تغذیه و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در بسیاری زمینه‌ها از جمله تعریف استانداردهای دوپینگ در رشته های ورزشی، صادرات مواد غذایی، راه اندازی نمایشگاه صنایع غذایی، پیاده سازی الگوی تغذیه سالم با آغاز طرح در یک محله و یک روستای کم برخوردار به عنوان پایلوت و توجه به ترجمان دانش به منظور ارتقای جایگاه مرکز در رتبه بندی ملی و بین المللی بیش از پیش تمرکز کند.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه در حفظ سلامت بیماران، عنوان کرد: تغذیه و رژیم غذایی در بسیاری از بیماران، به عنوان مثال بیماران سکته مغزی بسیار اهمیت دارد، از همین رو حضور مشاوران تغذیه در مراکز درمانی می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطالعه بیشتر بر روی تداخلات دارو و غذا، رژیم درمانی و عادات غذایی و برگزاری رویدادهای دانشجویی و فرهنگی را در این مرکز ضروری دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421175

مهمترین اخبار ایران و جهان: