نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 10:09

مانور مشترک 3 شهرستان با سناریو زلزله ۶.۸ ریشتری در سد الغدیر برگزار می‌شود

جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری ساوه بر آمادگی حوزه‌های مختلف مدیریت شهری جهت اجرای مانور منطقه‌ای زلزله در سد الغدیر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، محسن مددی  صبح امروز در جلسه هماهنگی مانور  منطقه‌ای که قرار است در سد الغدیر ساوه برگزار شود، اظهار داشت: اجرای مانورهای مدیریت بحران موجب ارتقای سطح آمادگی نیروهای خدمات‌رسان می‌شود و لازم است از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: اجرای مانورهای مدیریت بحران و اقدامات مورد نیاز در لحظات اولیه حوادث از سوی سازمان‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرداری از راهکارهای موثر در کاهش آسیب‌های بوجود آمده و افزایش آمادگی نیروها در حوادث غیر مترقبه است.

جانشین مدیریت بحران شهرداری مانور زلزله سد الغدیر را فرصتی برای محک توانمندی‌ بخش‌های مختلف شهرداری دانست و گفت: باید در مقابله با هر گونه حوادث آمادگی کامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما در قبال جان تمامی شهروندان مسئول هستیم، افزود: باید با تمرینات و مانورهای مختلف آمادگی خود را برای مواجه با بحران بیشتر کنیم تا خدمات و امدادرسانی سریع و به نحو مطلوب انجام گیرد.

 مددی تصریح کرد: با توجه به تاکید فرماندار مبنی بر برگزاری این مانور به نحو احسن همه باید در این زمینه تلاش کنند چون اجرای این مانور در این وسعت و با حضور همه دستگاه‌ها و منطقه‌ای در ساوه کم نظیر است.

 وی یادآور شد: نیروهای شهرداری باید قبل از هر اقدامی با حضور در محل برگزاری مانور  این منطقه را مورد ارزیابی قرار دهند.

  معاون خدمات شهری شهرداری ساوه در ادامه به تشریح برخی وظایف شهرداری در این مانور پرداخت و گفت: تهیه پروژکتور و برج نور،  ارسال و نصب ۸ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، حضور یک اکیپ غواصی و یک دستگاه قایق، یک دستگاه خودروی حمل متوفی، اعزام یک دستگاه بیل مکانیکی زنجیری، لودر ، بابکت و گریدر ، اعزام یک دستگاه جنتکس، اعزام دو دستگاه جرثقیل 15 تن، بر پایی چادر جهت استقرار نیروها ، پاکسازی منطقه و نصب ۲۵ دستگاه تابلو با نام دستگاه‌های شرکت کننده در مانور را به عنوان بخشی از وظایف شهرداری در این مانور عنوان کرد.

 مددی اختصاص یک دستگاه خودروی کاپرا جهت ستاد مدیریت بحران شهرداری، تهیه لباس متحدالشکل و جلیقه مدیریت بحران، حضور سه اکیپ امداد و نجات کامل، آماده سازی ۲۰ پمپ تخلیه و یک پمپ خودمکش قوی را از دیگر اقدامات لازم شهرداری ساوه در این مانور عنوان کرد.

گفتنی است  طی روزهای آینده مانور مشترک شهرستانهای ساوه، زرندیه و تفرش با سناریو زلزله ۶.۸ریشتری و سیلاب ناشی از شکسته شدن بندخاکی با حضور همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در محل سد الغدیر برگزار می‌شود.

در این مانور بیش از ۸۰۰ نیروی امدادی و عملیاتی با رعایت کلیه مسائل ایمنی به تمرین و انجام امورات محوله خواهند پرداخت.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421131

مهمترین اخبار ایران و جهان: