نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 17:50

استان مرکزی آماده برگزاری انتخابات/ امانت‌دار رأی مردم هستیم

اراک- رئیس ستاد انتخابات مرکزی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده است، گفت: تحقق راهبردهای چهارگانه رهبری یعنی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر سه شنبه دومین جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، رؤسای کمیته‌های تخصصی و سایر اعضا برگزار شد.

بهنام نظری رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در این نشست بیان کرد: در زمینه برگزاری انتخابات همه اقدامات در زمان خود انجام شده و مرکزی جزو استان‌هایی است که مشکلی در این زمینه ندارد.

وی افزود: تاکنون هر انتخاباتی در نظام اسلامی برگزار شده با افتخار بوده هر چند فتنه گران و معاندین در برهه‌های مختلف به دنبال انحراف بودند اما راهبرد انتخابات طبق فرامین رهبر معظم انقلاب چهار مؤلفه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت است که در دستور کار ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها قرار دارد.

با هیچ حزب و گروهی عقد اخوت نبسته ایم

نظری تصریح کرد: در امر برگزاری انتخابات با هیچ جناح و حزبی احد اخوت نبسته‌ایم و آنچه انجام می‌دهیم بر مدار قانون، براساس شرع و تحت فرمان مقام معظم رهبری است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تأکید کرد: امانت‌دار رأی مردم هستیم و قطعاً در این زمینه مماشات نخواهیم کرد.

وی یادآور شد: اگر قرار است در راستای مشارکت گام برداریم حتماً نیاز داریم تمامی حلقه‌های واسط را پای کار بیاوریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه دشمن در همه انتخابات‌ها کاهش مشارکت در انتخابات را در دستور کار داشته، گفت: همیشه تحریم می‌کردند و در این دوره نیز همچون گذشته حتماً تیر آنها به سنگ خواهد خورد.

نظری ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در بالاترین سطح ممکن شرایطی را فراهم خواهند کرد که مردم با فراغ بال در انتخابات شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی همچنین با اشاره به اصلاح موادی از قانون انتخابات، افزود: در این انتخابات بحث پیش ثبت نام اضافه شد که پس از طی فرایند آزمایشی از ۱۶ مرداد به مدت یک هفته انجام خواهد شد و داوطلبان باید قبل از اینکه در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند مراحل مقدماتی را طی کنند.

نظری با تاکید بر اینکه مشمولین ماده ۲۹ حتماً باید ملاحظات لازم را داشته باشند، گفت: استعفای مورد تأیید و پذیرش از جمله مدارک لازمی است که این داوطلبین باید در سامانه بارگذاری کنند.

همه ظرفیت‌ها برای تحقق مشارکت گسترده مردم پای کار بیاید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به استفاده از ماده ۱۱ قانون انتخابات و بهره‌گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها، افزود: هر مجموعه باید براساس فرآیندها نیروی مورد نیاز را از حوزه پشتیبانی درخواست و پس از طی استعلامات از آنها استفاده کند.

رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند با سرعت نیروی درخواست شده را در اختیار بگذارند و هزینه‌ها را هم پرداخت کنند.

نظری همچنین به ضرورت آموزش مستمر و ارتباط با عوامل دخیل در امر برگزاری انتخابات، فرمانداران، معاونین سیاسی و هم افرادی که شناسایی و مأمور می‌شوند تأکید کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: پیشنهادی به ستاد انتخابات کشور ارائه کردیم تا حضور افراد فعال عرصه انتخابات به عنوان یک دوره آموزشی منظور شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422131

مهمترین اخبار ایران و جهان: