نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 13:21

220 نقطه خراسان جنوبی همنوا با رباب علی لای علی لای سر می دهند

همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه در 220 نقطه از خراسان جنوبی برگزار شود و همه همنوا با رباب، علی لای علی لای سر می دهند.

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ شش ماهه ترین تشنه به دست پدر آمد                     با لب زدنش گریۀ هر سنگ در آمد

در فاصلۀ کوچک یک بوسه به سرعت                      بی تاب شد و حوصلۀ تیر سر آمد ....

عطش در میان کاروان بالا گرفت، از آب خبری نبود، عطش گلوی کودکان کاروان را می سوزاند، آب را بر خیام بسته بودند و از دست رباب (س) هم برای طفل شش ماهه اش کاری بر نمی آمد، دیگر علی اصغر (ع) با لالایی آرام نمی شد و آن گاه که حسین (ع) کودک خردسالش را بر دستش گرفت تا بلکه آب را از او دریغ نکنند اما پاسخ به تیری سه شعبه دادند ...

قرار است جمعه کوچک ترین عزاداران حسینی این سربازان کوچک همنوا شوند با کوچک ترین شهید دشت بلا و همراه با رباب نوای علی لای علی لای سر دهند و در زلال قطرات اشک آن ها گهواره علی اصغر به حرکت درآید و همه همنوا با رباب شوند.

امسال ۴۵ کشور جهان، ۸ هزار نقطه از ایران زمین و ۲۲۰ نقطه از خراسان جنوبی قرار است همه سربازان کوچک از فرمانده بزرگشان یعنی حضرت علی اصغر فرمان بگیرند و همنوا شوند با مادرش رباب.

آن طور که مهدی حبیبی، عضو مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: امسال در ۸ هزار نقطه از ایران زمین، ۴۵ کشور جهان و ۲۲۰ نقطه از خراسان جنوبی قرار است همیاش شیرخورگان حسینی برگزار شود.

به گفته وی در بیرجند نیز همایش مرکزی آن جمعه ساعت ۸:۳۰ صبح در حسینیه جماران با حضور خیل عظیم مادران و کودکان زیر ۳ سال برگزار می شود.

وی با بیان این که سال به سال بر اقبال برگزاری این همایش در اقصی نقاط جهان، ایران و به طبع خراسان جنوبی افزوده می شود افزود: شرکت ناوگان اتوبوس رانی بیرجند نیز در این روز از میدان آزادی آماده انتقال مادران و فرزندان به حسینیه جماران است.

عضو مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی خراسان جنوبی به فعال بودن دو کارگاه دوخت لباس در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: در این کارگاه ها ۶ هزار دست لباس دوخت شد و در اختیار شهرستان برای توزیع قرار گرفت.

حبیبی افزود: این همایش در همه مراکز شهرستان ها، شهرها و روستاها خراسان جنوبی در این روز برگزار می شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1372375

مهمترین اخبار ایران و جهان: