نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 07:55

نذری سرخ برای نجات زندگی در ایام محرم

مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم پویش نذر خون با شعار «اهدای خون، فرهنگ حسینی نزد عاشقان» در کرمانشاه آغاز شده و تا پایان صفر ادامه دارد.

مریم میرزاده، مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: نیاز به خون همیشگی است، بیمارانی داریم که  زندگی آن‌ها وابسته به خون اهدایی است، اما به طور معمول با گرم شدن و سرد شدن هوا کاهش مراجعه‌کنندگان را داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با افزایش دما با کاهش مراجعه‌کنندگان مواجه هستیم درحالی که نیاز بیماران و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی کاهش نیافته است.

مدیر‌کل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: طی سه ماهه امسال بیش از ۱۶ هزار اهداکننده به مراکز انتقال خون استان کرمانشاه مراجعه کرده که از این تعداد ۱۴ هزار نفر شرایط اهدای خون را داشتند.

وی ادامه داد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم پویش نذر خون با شعار «اهدای خون، فرهنگ حسینی نزد عاشقان» در کرمانشاه آغاز شده و تا پایان صفر ادامه دارد.

میرزاده خاطرنشان کرد: پایگاه انتقال خون کرمانشاه در روزهای غیرتعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه آماده پذیرش مراجعه‌کنندگان است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374431

مهمترین اخبار ایران و جهان: