نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 15:09

وصول حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی به ضرر کارگران است

بجنورد- دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی با اشاره به قرارگرفتن طرح وصول حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی در برنامه هفتم توسعه، گفت: این اقدام به ضرر کارگران است.

محمد صباغیان در گفتگو با خبرنگار مهر از نوشتن نامه‌ای به نمایندگان استان خراسان شمالی با موضوع اصلاحات لایحه برنامه هفتم توسعه خبر داد و اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه که توسط دولت تقدیم نهاد قانون گذاری شده، مواردی از دید کارشناسی تشکل‌های کارگری در سازمان تأمین اجتماعی مورد قبول نبوده و درخواست اصلاح و یا حذف آن را داریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی گفت: سازمان تأمین اجتماعی میراث کارگران شریف و زحمتکش بوده و حق الناس محسوب می‌شود و هرگونه تصمیم سازی و تصمیم‌گیری بدون در نظر گرفتن نظر صاحبان اصلی، ظلم در حق ذی نفعان خواهد بود.

وی در خصوص فرآیند وصول حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی افزود: این حکم مغایر با بند ٣ و ٩ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی است چراکه منابع حق بیمه، دولتی نیست و حق الناس است و قابلیت تجمیع با مالیات به عنوان یک منبع دولتی از جنس بیت المال را ندارد.

صباغیان ادامه داد: وصول حق بیمه در سازمان تأمین اجتماعی یک فرآیند یکپارچه چندبخشی است که نمی‌توان فقط بخش وصول آن را جدا کرد و به سازمان امور مالیاتی سپرد.

وی افزود: همچنین ایفای تعهدات جاری منوط به وصول به روز حق بیمه است، انجام فرآیند و صول توسط سازمان امور مالیاتی این چرخه را با وقفه مواجه خواهد کرد.

صباغیان در ادامه پیشنهاداتی در این خصوص ارائه داد و تصریح کرد: باید فرآیند دریافت حق بیمه و مالیات از طریق یک درگاه مشترک انجام پذیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1363431

مهمترین اخبار ایران و جهان: