نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 20:22

ابراز نگرانی نماینده رهبری از کمرنگ شدن کانون‌های مساجد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان مطیعی با ابراز نگرانی از کمرنگ شدن فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های قرآنی و امور فرهنگی بر عهده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان عصر امروز در جلسه قرارگاه مرکزی حضرت پیامبر اکرم (ص)، تشکیل کمیته رصد و پایش مسائل مرتبط با مساجد استان را ضروری دانست و اظهار کرد: کمیته رصد، مشکلات مساجد را به‌طور دقیق بررسی و جمع‌بندی نظرات خود را برای تصمیم‌گیری در قرارگاه مطرح کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه برخی مشکلات مساجد منحصر به این استان نیست و در سایر نقاط کشور نیز وجود دارد، گفت: یکی از مشکلاتی که برخی مساجد با آن روبه‌رو هستند، این است که برخی افراد، خود را صاحب مسجد می‌دانند و متأسفانه ضوابط هیأت امنا یا قرارگاه را نمی‌پذیرند و کار خودشان را می‌کنند.

مطیعی با تأکید بر لزوم تبعیت ارکان مسجد از قوانین و ضوابط موجود اظهار کرد: مسجد متولی‌پذیر نیست و نمی‌توان گفت چون من پول ساخت مسجد را داده‌ام، باید رئیس آن هم باشم!

امام جمعه سمنان ادامه داد: در کنار رصد فعالیت‌های مساجد موجود باید برای نقاطی که فاقد مسجد هستند نیز برنامه‌ریزی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه برخی مساجد با وجود کمبود امکانات، اقدامات برجسته و مهمی را انجام می‌دهند، گفت: هماهنگی ارکان مسجد با یکدیگر یکی از عوامل اصلی تحقق اهداف مساجد است.

مطیعی تنظیم رابطه اعضای هیأت امنای مسجد با هیأت و پایگاه بسیج را یکی از موضوعات راهبردی در قرارگاه دانست و افزود: هیأت‌های مذهبی باید زمینه‌ساز ورود جوانان به مساجد باشند؛ نه اینکه پس از مدتی به دلایل مختلف جوانان را از فضای مسجد دور کنند، چراکه همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم تأکید فرمودند محوریت امور باید با مسجد باشد.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: برنامه‌های جانبی نظیر ورزش، کلاس‌های آموزشی و ... نباید باعث شود، جوانان حاضر در مسجد از فضای مسجد فاصله بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تدوین آیین‌نامه اجرایی فعالیت گروه‌های مختلف در مساجد را ضروری عنوان کرد و گفت: هدف اصلی و اساسی آن است که جوانان را به مساجد هدایت کنیم؛ بنابراین در این امر نباید نقض غرض صورت گیرد.

مطیعی با ابراز نگرانی از کمرنگ شدن فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های قرآنی و نیز امور فرهنگی نظیر تشکیل گروه سرود بر عهده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با تأکید بر بومی‌سازی برنامه‌ها و راهبردهای قرارگاه پیامبر اکرم (ص) گفت: تحقق این موضوع می‌تواند بخش مهمی از مشکلات موجود مساجد را مرتفع کند.

مطیعی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارکان مسجد نقش مهمی در پرشور کردن انتخابات و تحقق مشارکت حداکثری ایفا می‌کنند.

وی امیدآفرینی را زمینه‌ساز مشارکت مردم در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: رسیدگی ارکان مسجد به مشکلات مردم یکی از مؤثرترین راه‌های امیدآفرینی در جامعه و تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434631

مهمترین اخبار ایران و جهان: