نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 04:41

بایدن از کنگره درخواست کمک نظامی ۱۳ میلیارد دلاری به اوکراین کرد

جو بایدن در نامه‌ای به مجلس نمایندگان کنگره آمریکا خوستار تصویب بودجه اضافی برای کمک نظامی چند میلیارد دلاری به اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهوری آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور که شامگاه امروز (پنج شنبه) توسط کاخ سفید منتشر شد، خواستار تصویب ۱۳.۱ میلیارد دلار بودجه اضافی برای ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین در سال آینده میلادی شد.

بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه با اعلام این مطلب گزارش داد که در نامه بایدن به کنگره در این باره آمده که بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین شامل ۹.۵ میلیارد دلار برای عرضه تجهیزات به این کشور و تکمیل دوباره ذخایر وزارت دفاع و ۳.۶ میلیارد دلار دیگر برای ادامه پشتیبانی نظامی، اطلاعاتی و دفاعی می‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین از کنگره درخواست کرده تا ۷.۳ میلیارد دلار دیگر را به عنوان کمک‌های اقتصادی، امنیتی و بشردوستانه به اوکراین اختصاص دهد.

شایان ذکر است که از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در اواخر فوریه سال گذشته میلادی تحت عنوان عملیات نظامی ویژه، این کشور کمک‌های مالی و نظامی زیادی از کشورهای غربی و در رأس آنها، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی دریافت کرده است.

در حالی که کشورهای غربی از طریق پشتیبانی مادی، نظامی و سیاسی خود از کی‌یف، به دنبال جلوگیری از تحقق اهداف حمله نظامی روسیه به اوکراین هستند، مسکو بارها تاکید کرده که عملیات نظامی ویژه در منطقه «دونباس» در شرق این کشور را تا زمان دستیابی به تمامی اهداف خود متوقف نخواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436475

مهمترین اخبار ایران و جهان: