نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 17:16

افراد توانمند در پیش ثبت نام انتخابات نام نویسی کنند

گناوه- امام جمعه موقت گناوه گفت: از همه کسانی که توانایی، شرایط لازم و لیاقت دارند انتظار می‌رود وارد این صحنه شده و در پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالعلی بدری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تسلیت ایام شهادت امام سجاد (ع) و اسارت اهل بیت (ع) اظهار داشت: در اسارت اهل بیت (ع) مصلحت و حکمتی از سوی خداوند بود که بسیاری از آن اطلاع ندارند و اگر اسارت ال الله نبود کربلا در کربلا می‌ماند.

وی گفت: اسرای کربلا به خصوص امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با آنکه اسیر بودند با خطبه‌های و روشنگری‌های خود خاندان بنی امیه را از روی زمین محو و دودمان دشمن را برباد داده و فرهنگ عاشورا را ترویج و زنده کردند و جهاد تبیین را در پیش گرفتند.

امام جمعه موقت گناوه افزود: امسال مراسم و برنامه‌های محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت در شهرستان گناوه باشکوه‌تر از همیشه و با حضور پرشور مردم به ویژه جوانان برگزار شد که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی (ع) گفت: امروز همه این توفیقات و عزاداری‌ها و همایش بزرگ اربعین به واسطه خطبه‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب (س) و امام زین العابدین به دست آمده است که باید قدردان آن بود.

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: انتظار می‌رود که مجالس عزاداری امام حسین (ع) با همت و مشارکت بازاریان و در پاساژها با دعوت سخنران‌های برجسته مانند شهرهای بزرگ برگزار شود.

حفاظت و پاسداری از انقلاب اسلامی وظیفه همگانی

وی با اشاره به روز مقاومت اسلامی گفت: ملت ایران به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر رژیم ستمشاهی پیروز شد و انقلاب اسلامی به ثمر نشست و امروز نیز تحت رهبری و رهنمودهای مقام معظم رهبری راه انقلاب تداوم دارد که در این راه باید ثابت قدم و مقاوم بود.

حجت الاسلام بدری بیان کرد: ملت ایران انقلاب بزرگی انجام داد و رژیم ۲۵۰۰ ساله ستمشاهی را سرنگون کرد اما در برهه کنونی همه وظیفه حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را در سایه تبعیت پذیری از سکاندار انقلاب، مقام معظم رهبری بر عهده داریم و باید از انقلاب پاسداری و حفاظت کنیم.

افراد توانمند در پیش ثبت نام انتخابات نام نویسی کنند

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: هر کس امروز مردم و جوانان را ناامید کندو یا باعث اختلاف در جامعه و بدبینی نسبت به نظام اسلامی شود بداند که به کشور، اسلام و قرآن خیانت کرده است و فردای قیامت باید پاسخگو باشد.

شرکت و ثبت نام در انتخابات عملی صالح است

وی با اشاره به اجرای مرحله پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه کسانی که توانایی و دارای شرایط لازم و لیاقت هستند انتظار می‌رود وارد این صحنه شوند و در این مرحله نام نویسی کنند.

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: یک نماینده باید برای حضور در عرصه انتخابات دارای خصوصیات زیادی از جمله تقوا، ایمان، پرهیزگاری، خادم مردم بودن، سیاست مدار، اقتصاددان و متخصص باشد.

وی گفت: مردم باید در انتخاب خود دقت کنند و کسانی را برگزینند که خصوصیات و توانایی لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: حضور پای صندوق‌های رأی برای عموم مردم و ثبت نام برای افراد دارای شرایط لازم، یک عمل صالح در انتخابات است و وظیفه همگان است که پای صندوق‌های رأی حضور پرشور داشته باشند.

امام جمعه موقت گناوه اضافه کرد: ملت ایران همواره در همه صحنه‌ها انقلاب حضوری چشمگیر داشته و هیچ گاه کوتاهی نکرده است و بار نیز با حضور باشکوه خود بار دیگر مشت محکمی به دهان دشمنان خواهد زد و نقشه‌های آنها را خنثی می‌کند.

مسئولانی که توانایی کار ندارند استعفا دهند

وی گفت: توقع مردم این است، مسئولانی که توانایی انجام کارها را در مسئولیت بر عهده گرفته خود ندارند، استعفا دهند و مسئولیت خود را واگذار کنند تا افراد توانا جایگزین شوند.

لزوم توجه به ترویج فرهنگ نماز در جامعه

وی با اشاره به دهه فرهنگی ترویج و تبلیغ نماز با تقدیر دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان گفت: نمایشگاه کتاب ویژه به این مناسبت در مصلی جمعه برپا شده است.

امام جمعه موقت گناوه گفت: نماز ستون دین و مسئله بسیار مهمی است و باید نسبت به اقامه نماز در جامعه اهتمام ویژه شود و و در ترویج آن تلاش کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437131

مهمترین اخبار ایران و جهان: