نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 18:14

سازمان نظام رسانه تشکیل شود

خبرنگار خبرگزاری فارس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پردیس، با تاکید بر اینکه سازمان نظام رسانه باید تشکیل شود، فعالیت‌های این خبرگزاری طی دهه گذشته را در شهرستان پردیس تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، میلاد بیانی نیک خبرنگار خبرگزاری فارس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان که در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس با حضور استاندار تهران و جمع پرشوری از شهروندان برگزار شد، ضمن تبریک هفته خبرنگار به فعالین این حوزه، درخصوص فعالیت رسانه‌ای، اقدامات و وظایف خبرنگاران سخنانی را ایراد و اظهار کرد: وقتی قلبتان سرشار از عشق، وجودتان مملو از صداقت، هدفتان آگاهی دادن و پیشه‌تان نگارش باشد، با نام خبرنگار معرفی می شود.

وی گفت: آن که در هنگامه جنگ می شود رزمنده، با جاری شدن سیل  و وقوع زلزله می شود امدادگر، بی‌مهابا در دل آتش می رود و با شجاعت تمام در مقابل دروغ و شایعه می‌ایستد و در جریان اتفاقات خوشایند و ناخوشایند می شود مامنی صادق برای ملت، خبرنگاران هستند.

خبرنگار خبرگزاری فارس افزود: خبرنگاران به راستی سمبل تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی، آگاهی بخشی و مطالبه گری هستند که حتی، جانشان را برای روشنی بخشی و عینیت بخشیدن به «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ» در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

بیانی‌نیک ادامه داد: خبرنگاری از مشاغل حساس، پرخطر و جزء چندین شغل اول و سخت دنیا به شمار می رود و به درستی به عنوان رکن چهارم دموکراسی مطرح شده است.

وی اضافه کرد: خبرنگاران در واقع چشم، گوش، قلب با احساس، عقل جامع نگر و چشم تیزبین مردم هستند و نمی توانند از کنار تاریکی ها به راحتی عبور کنند، همچنین انسان‌های شریفی هستند که وجدان بیدارشان باعث دغدغه هایشان می شود.

خبرنگار خبرگزاری فارس تصریح کرد: به همین دلیل است که اکثر شهروندان، خبرنگاران را امین خود دانسته و مشکلاتشان را با این قشر زحمتکش درمیان می‌گذارند زیرا ما دغدغه دین، نظام، انقلاب و دغدغه انسان‌های مظلوم و مستضعف را داریم.

بیانی‌نیک با بیان اینکه ما بی صبرانه مشتاق اجرای میثاق نامه حرفه‌ای رسانه‌ها هستیم، تاکید کرد: به عنوان یک خبرنگار که از زمان کلنگ زنی پردیس در سال ۱۳۷۲ در این منطقه حضور داشته و به فعالیت فرهنگی و خبری مشغول بوده و در این حوزه تا به امروز با افتخار فعالیت دارم و با توجه به اشرافی که به این استان و شهرستان دارم، مواردی را به حضورتان ارائه می کنم.

وی با بیان اینکه بنده بر لایحه تشکیل سازمان نظام رسانه استان یا کشور اصرار دارم، عنوان کرد: باید سازمانی باشد تا برای اتکای روزنامه نگاران برای آموزش، حمایت های حقوقی و امنیت شغلی، به عنوان یکی از الزامات توسعه فرهنگی و اجتماعی به کمک توسعه اقتصادی، سیاسی و پیشرفت همه جانبه کشور بیایند.

خبرنگار خبرگزاری فارس افزود: اما آنچه در این رهگذر بسیار حائز اهمیت است محکم کردن اساس کار از طریق قانون برای ایجاد یک نظام جامع مطبوعاتی است.

وی ادامه داد: قانون باید سرچشمه ای متین و محکم مبتنی بر استقلال حرفه ای خبرنگاران باشد، زیرا اصحاب رسانه پلی مطمئن میان مردم و مسوولان هستند.

بیانی نیک بیان کرد: اگر مطبوعات رسالت خود را به خوبی انجام دهند می توانند شیوه های زندگی را تغییر داده و خدمت بهتری به نظام و دولت ارائه کنند و پیشنهاد می‌کنم واحد مشاوره تلفنی در حوزه مطبوعات طراحی شود.

خبرنگار خبرگزاری فارس تصریح کرد: این واحد مشاوره می تواند هم قبل و هم پس از انتشار اخبار به صاحبان رسانه، مطبوعات و روزنامه نگاران مشاوره دهد چرا که در برخی موارد برای انتشار مطالب تردید وجود دارد.

وی افزود: جای واحد مشاوره حقوقی در میان مطبوعات خالیست، وجود وکلای دلسوز می توانند باعث عدم تعطیلی بسیاری از نشریات، سایت‌ها و پیام رسان‌ها شوند.

بیانی نیک ادامه داد: در بسیاری از موارد خبرنگاران با اعلام شکایت از سوی مسوولان ادارات، دستگاه‌ها، ارگان‌ها و حتی افراد مختلف، توسط دستگاه قضایی بازخواست شده و در مواردی حکم زندان یا جریمه دریافت می کنند.

خبرنگار خبرگزاری فارس اضافه کرد: خبرنگار نامی مقدس است و بدون وابستگی به نهاد، سازمان و یا اداره‌ای فعالیت می کند و علی‌رغم درآمد پایین هیچگاه اجازه تهدید و یا تطمیع را به خود و افراد دیگر نمی دهند.

وی تصریح کرد: وظیفه خبرنگاران تهیه اخبار و انتشار آن بدون کم و کاست است و هزینه این اخبار توسط خبرگزاری‌ها پرداخت می شود، پس مردم و مسوولان باید بدانند تهیه خبر رایگان بوده و برای انتشار خبرهایشان نباید مبلغی را پرداخت کنند.

بیانی‌نیک افزود: از قدرت رسانه همین بس که فقط طی سالهای اخیر شهرک امام رضا(ع) در شهر بومهن (ازون تپه سابق) با یک گزارش و پیگیری مداوم خبرگزاری فارس دارای گاز، برق، اسناد رسمی و الزام ارائه خدمات و حق شهروندی برای ساکنین شد.

خبرنگار خبرگزاری فارس ادامه داد: مواردی مانند پیگیری و ساخت بوستان برکت انقلاب بومهن، وضعیت جاده قدیم، آزادراه، روستاهای شهرستان، آرامستان، مشکلات آب، برق و گاز شهرها و روستاها و بسیاری از مشکلات این منطقه تا کنون توسط خبرگزاری فارس منتشر و رفع شده است.

وی تصریح کرد: اخیرا نیز چندین گزارش از مشکلات گاز در شهرک هساء، نبود فضای مذهبی در فازهای ۵ شمالی، ۹ قدیم و ۱۱ در این خبرگزاری منتشر و با حضور مسوولان ارشد کشور، استان و شهرستان درصدد رفع این مشکلات هستیم و بدون هیچگونه تصمیم جانبدارانه در تحقق و رفع مشکلات مردم قدم برخواهیم داشت و هزاران خبر مشابه نیز طی سالهای اخیر توسط بنده و همکارانم برای پیگیری مطالبات مردمی منتشر شده است.

بیانی نیک در پایان از حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه مردمی شهرستان پردیس که در تمام طول سال نه فقط روز خبرنگار دغدغه اصحاب رسانه را داشته و با حمایت های خود فعالیت خبری را برای اصحاب رسانه شیرین‌تر می کنند، گفت: مشکلات شهرهای مختلف شهرستان و فازهای مسکن مهر برای دسترسی به بازار، حمل و نقل عمومی، نانوایی، روشنایی، آسفالت معابر، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب و غیره ثبت و منتشر شده و پیگیر رفع این موارد هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437231

مهمترین اخبار ایران و جهان: