نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 08:41

نایب‌قهرمانی تیم ملی والیبال در‌ جهان با درخشش اصفهانی‌ها

تیم ملی والیبال نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان به عنوان نایب‌قهرمانی رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران شب گذشته در دیدار فینال قهرمانی جهان به مصاف فرانسه رفت و به‌رغم تلاش بازیکنان، مغلوب این تیم شد تا شاگردان وکیلی به عنوان نایب‌قهرمانی جهان اکتفا کنند.

ملی‌پوشان نوجوان ایران در این مسابقه سه بر یک نتیجه را به حریف واگذار کردند تا برای سومین بار عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورند؛ ماهان برزکار و پویا عرب از اصفهان در تیم ملی نوجوانان حضور داشتند.

شاگردان محمد وکیلی در ست دوم این دیدار ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۱ نتیجه را واگذار کرد تا خروس‌های اروپا به نخستین مدال طلای خود در این رقابت‌ها دست یابند.

والیبال رده‌های سنی ایران در سال ۲۰۲۳ بهار پرجامی را پشت سر می‌گذارد و با نایب‌قهرمانی نوجوانان در آرژانتین، تعداد جام‌ها و مدال‌های ارزشمند در این سال به پنج عدد رسید، قهرمانی لیگ ملت‌های آسیای مرکزی در قرقیزستان، قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیای مرکزی در ازبکستان، قهرمانی جوانان زیر ۲۱ سال جهان در بحرین، قهرمانی زیر ۱۶ سال پسر آسیا در تاشکند و نایب قهرمانی نوجوانان زیر ۱۹ سال پسر جهان در آرژانتین از جمله افتخارات والیبال ایران در سال ۲۰۲۳ است.

نایب‌قهرمانی تیم ملی نوجوانان ایران هشتمین سکوی این رده سنی را نیز به همراه داشت که هت‌تریک مدال نقره هم محسوب می‌شود، پیش از این ایران دو نایب قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۹ به دست آورده بود؛ قهرمانی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷ و کسب مدال برنز و مقام سومی در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱ از دیگر افتخارات والیبال نوجوانان ایران در این رقابت‌هاست.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437575

مهمترین اخبار ایران و جهان: