نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 12:25

ورود دستگاه قضا به آلودگی زیست محیطی مزارع کشت و صنعت در بخش بشاریات

رئیس حوزه قضائی بشاریات از ورود دستگاه قضا به آلوگی زیست محیطی ناشی از فعالیت مراکز کشت و صعت در بخش بشاریات از توابع شهرستان آبیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، رضا محمدی اظهار کرد: تمرکز شرکت های کشت و صنعت بزرگ در بشاریات موجب شده تا با آلودگی های زیست محیطی ناشی از فعالیت این مراکز و رها سازی فاضلاب به شبکه کانال آبرسانی روبرو شویم، معظلی که سلامتی مردم منطقه را به خطر انداخته و مهم ترین مطالبه عمومی از مسوولان است.

وی افزود: به همین منظور و در راستای تحقق حقوق عامه، به صورت میدانی و با حضور کارشناسان و دستگاه های متولی از 7 مزرعه کشت و صنعت بخش بازدید شد و مدیران این مجموعه ها مکلف به اصلاح سیستم فاضلاب و پسماند خود شدند.

رییس حوزه قضایی بشاریات اضافه کرد: در این بازدید مقرر شد در یک فرصت دو ماهه مراکز فعال به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شوند که متاسفانه تاکنون فقط دو مرکز، تصفیه خانه خود را راه اندازی کرده و برای 5 واحد دیگر که در اجرای دستورات قضایی کوتاهی داشتند پرونده قضایی تشکیل شده است.

محمدی با اشاره به اجرای پویش «می‌بخشم به عشق حضرت ابوالفضل (ع)» در این حوزه گفت: با توجه به قرار گرفتن در ماه محرم و فرصت معنوی ایجاد شده برای صلح و سازش، با برگزاری میز خدمت و جلسات مشورتی 7 پرونده منجر به صلح و سازش شد.

وی بیان کرد: در حوزه نزاع و درگیری با اقدامات پیشگیرانه و برگزاری جلسات با معتمدین و افراد تاثیر گذار، با کاهش 85 درصدی ورودی پرونده در سال جاری روبرو بودیم.

رییس حوزه قضایی بشاریات در پایان گفت: در راستای کاهش سرقت نیز با اجرای احکام صادره، سخت گیری در اعطای مرخصی سارقین حرفه ای، دستگیری 3 تیم سارقین زنجیره ای، برخورد قاطع با مراکز خرید اموال مسروقه و اقدامات پیشگیرانه، در حوزه سرقت از ابتدای سال جاری 90 درصد کاهش داشتیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1397375

مهمترین اخبار ایران و جهان: