نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 16:27

راه اندازی درمانگاه مراقبت از مادران باردار در بیمارستان رازی قزوین

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: درمانگاه مراقبت از مادران باردار به عنوان پایلوت کشوری در بیمارستان رازی راه اندازی شده که ارزیابی و پایش وضعیت مادران از پیش تا پس از بارداری را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن شمس الدینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سالن جلسات اداره کل درمان تامین اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار پروژه عمرانی هتلینگ در دو بخش بیمارستان تامین اجتماعی رازی اجرا شد و سال آینده نیز ساخت چند پروژه اعم از آشپزخانه، بلوک زایمان و... با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار می گیرد.

وی با اشاره به آغاز احداث درمانگاه تخصصی در بیمارستان رازی ادامه داد: حدود ۱۶٠ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این درمانگاه پیش بینی شده و طی دو سال آینده به پایان می رسد.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: هتلینگ بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان با ۱۳ میلیارد تومان بازسازی و خریداری تجهیزات آشپزخانه این بیمارستان با ۹ میلیارد تومان انجام شده است.

شمس الدینی مقدم خاطرنشان کرد: مجوزهای لازم داخلی و خارجی برای پروژه های چهار گانه اورژانس، انبار دارویی، رختشورخانه و بخش دیالیز بیمارستان تاکستان اخذ شده و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آغاز عملیات اجرایی آن اختصاص و مرحله به مرحله نسبت به احداث آن اقدام می شود.

وی با اشاره به قدیمی بودن دستگاه سی تی اسکن بیمارستان تامین اجتمایی تاکستان اذعان کرد: جدیدترین دستگاه سی تی اسکن برای این بیمارستان در نظر گرفته شده که مجوز آن اخذ، مناقصه آن برگزار و ۱۴/۵ میلیارد تومان اعتبار تامین و تا دو ماه آینده خریداری می شود.

این مسوول افزود: طی یک سال اخیر در دو بیمارستان تامین اجتماعی ۳۰ هزار و ۱۲۵ نفر بستری شده اند، ۱۳۱٠٠ مورد عمل جراحی صورت گرفته، یک میلیون و ۶۰۰ هزار ویزیت سرپایی،  یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه دارویی در مراکز درمانی برای بیماران پیچیده شد و ۱۵۰۰۰ مورد هم سی تی اسکن و ۹۲۰۰مورد ام آر آی انجام شده است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: برای درمان غیر مستقیم، هزینه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه بیماران پرداخت شده که برای درمانگاه مغز و اعصاب دو متخصص در نظر گرفته شده و روزهای یکشنبه و سه شنبه حضور دارند. درمانگاه مراقبت از مادران باردار هم به عنوان پایلوت کشوری چند روز پیش در بیمارستان رازی راه اندازی شده که ارزیابی و پایش وضعیت مادران از پیش تا پس از بارداری را بر عهده دارد.

شمس الدینی مقدم اضافه کرد: در خصوص بیماری های مزمن سالمندی ۱۲ هزار نفر مورد غربالگری سرطان روده صورت گرفتند که ۱۳ نفر مبتلا به سرطان روده بزرگ شناسایی و درمان شدند، ۳۲۰۰ نفر از بانوان مورد غربالگری سرطان سینه قرار گرفتند که ۹ نفر مبتلا به سرطان سینه کشف و در حال درمان هستند و در طرح دیابت و فشار خون نیز ۱۲۰٠۰ نفر غربالگری شدند که ۳۰۰ نفر کشف شدند یعنی از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به دیابت فشار خون مبتلا بودند.

وی خاطرنشان کرد: با برپایی ایستگاه‌های سلامت در مناسبت‌های مختلف بیش از ۴۰۰۰ نفر روز مورد پذیرش قرار گرفتند که در سال آینده طرح غربالگری قلب نوزادان و غربالگری سرطان دهانه رحم بانوان اجرا می‌شود.

این مسئول از اجرا و راه اندازی کلینیک سالمندان در دو درمانگاه خبر داد و گفت: کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی سالم برای بازنشسته‌ها هم در حال اجرا است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین بیان کرد: مردم استان قزوین در صورت داشتن شکایت می‌توانند از طریق پورتال سازمان تامین اجتماعی و یا با تلفن ۱۴۲۰ و سامانه پیامکی ۱٠٠٠۱۴۲٠ و یا با شماره تلفن ٠۲۸۳۳۶۹۲۶۲۸ در وقت اداری تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند که شکایت به صورت مکتوب و تلفنی پاسخ داده می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1366575

مهمترین اخبار ایران و جهان: