نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 16:46

تلاش دشمن بر عملی نشدن قانون اساسی است

بیرجند_ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تلاش دشمن بر عملی نشدن قانون اساسی است، گفت: آنچه برای دشمن مخل بوده پیاده کردن قانون اساسی یعنی اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی اظهارکرد: همچنان که در روایات و تفسیر قران و در پیشگویی ها انسان های صاحب دل آمده در شرایطی که دنیا به دو نیم کره شرقی و غربی و در سلطه کفر قرار دارد بود یک دفعه انقلاب آنها را غافلگیر و خوابشان را پریشان ساخت.

وی با اشاره به اینکه دشمن در مسائل سیاسی و سلطه بر جهان کار کشته بوده هستند و در طرح و برنامه های خود خطر این انقلاب را از خود دفع می‌کند، تصریح کرد: آنچه که بیشتر بعد از انقلاب برای دشمن نگران کننده بوده، نظام اسلامی یعنی قانون اساسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: دشمن در تعبیه اینکه این قانون انجام نشود برنامه‌های مختلفی از جمله جنگ نظامی، ایجاد فتنه، نفوذ، ایجاد مشکلات اقتصادی، ترورها و تحریم ها و غیره را گذاشته اند که هر کدام اگر چه در ظاهر متفاوت بوده ولی در باطن همه یکی است.

عبادی با اشاره به اینکه آنچه برای دشمن مخل بوده پیاده کردن قانون اساسی یعنی اسلام است، افزود: برای اینکه این امر تحقق نیابد از زوایای گوناگون ایجاد مشکل کرده اند.

وی یادآور شد: دشمن از اسم انقلاب و نظام نمی ترسد آنچه که برایشان مهم بوده این می باشد که قانون اساسی که اصل نظام است انجام شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: اگر این جنگ و اختلافات وجود نداشت و همه از ولی فقیه عادل پیروی کرده و اینگونه عمل می کردند با آرمان های خود فاصله نداشتیم.

عبادی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن بر عملی نشدن قانون اساسی با هر بهانه ای است، اضافه کرد: دشمن سعی دارد تا مردم مومن، مسلمان و انقلابی ایران در جهت اجرا و انجام قانون اساسی به نتیجه نرسند و چهل و چهار سال بوده که فاصله ما با آرمان هایمان فقط این مسئله بوده و به نحوی دشمن تلاش می کند تا قانون را در کشورمان کمرنگ سازد.

وی گفت: آنها می خواهند قانون و مجریان قانون را بی اعتما کرده و به نوعی مردم را بی تفاوت سازند و این عین پیروزی دشمن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: بنابراین بصیرت و هوشیاری برای مردم در این مقاطع بیش از هر وقتی حساسیت دارد.

عبادی با اشاره به اینکه امام توصیه فرمودند که انقلاب را به دست نااهلان نسپرید، گفت: اسم و شعار مزاحم کار دشمن نیست و تنها ترسش از اجرا و عمل طبق فرمول قانون اساسی است.

وی یادآور شد: دولت هایی آمده اند و بالاخره با چهره دشمن لبخند زدند و دست دادند و آب خوردن ما را هم به رضایت آنها گره زدند و این علت تاخیر بین ما و آرمان های اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کم فروشی، دورغ، وطن فروشی، دزدی، اداره بی تفاوت و غیره همه محصول کار دشمن است، بیان داشت: تمام جنگ بر سر این کلمه بوده که اسلام آری یا نه.

عبادی با اشاره به اینکه پیکره مردم براساس ایمانی که دارند تا این مرحله در مقابل رخنه های مختلف و توطئه های دشمن به خوبی ایستادگی کرده اند ولی کافی نیست، اضافه کرد: وقتی در این زمینه به موفقیت کامل می رسیم که مجریان به خوبی قانون را اجرایی و مردم به خوبی آن را بپزیرند و خودشان بر سر هم کلاه نگدارند، تحریف نکنند، بلندگوی بیگانه نشوند، ساده لوحی نکنند، و دشمن را ضعیف نشمرند که اگر این گونه باشد با آرمان‌های خود هیچ فاصله ای نداریم.

وی ادامه داد: این فاصله به خاطر رگه ها و رخنه های دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از رخنه های دشمن ایجاد اختلال در انتخابات بوده است، بیتن کرد: دشمن سعی دارد که انتخابات برگزار نشود و مردم به سمت انتخابات نیایند و رای انحرافی بدهند.

عبادی با اشاره به اینکه این مسئله ای نیست که تنها مربوط به کشور ایران باشد بلکه امروز یک مسئله جهانی است، یادآور شد: پیروزی اسلام، آینده جهان بوده و شکست ایران در واقع شکست آینده اسلام در جهان است.

وی با بیان اینکه انسان به عنوان انسان از این انقلاب ذی حق است، گفت: حقوق نسل های آینده جهانی به پیروزی ایران گره خورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: وقتی به پیروزی دست خواهیم یافت که با قانون و مجری قانون اهمیت دهیم.

عبادی خاطرنشان کرد: امیداست انتخابات اسفندماه امسال به گونه ای رقم بخورد که کسری ها را جبران کند و در جهت تمدن اسلامی گام عملی برداریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366475

مهمترین اخبار ایران و جهان: