نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 17:03

فارس من| چه کسی پاسخگوی قطعی آب در اهواز است؟

در حالی که وزارت نیرو از ابتدای شروع به کار دولت اعلام کرد که برای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب در خوزستان عزمی راسخ دارد اما امروز کسی پاسخگوی قطعی آب در اهواز نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی کمپینی خواستار رفع قطعی و افزایش کیفیت آب آشامیدنی در شهر اهواز شدند. این کمپین با عنوان « رفع قطعی و بهبود کیفیت آب شرب مطالبه مردم اهواز» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

مجموعه وزارت نیرو و آبفای کشور از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم اعلام کردند که برای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب در استان خوزستان عزمی راسخ دارند، اما تا به امروز نابسامانی در شبکه‌ی توزیع آب شرب همچنان به عنوان یکی از مشکلات جدی در اهواز و برخی از شهرهای استان خوزستان باقی مانده است.  

ماه گذشته مردم ملاشیه، منطقه‌ای در جنوب غرب اهواز با بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت روزهایی متمادی را بدون آب سپری کردند و این معضل در کنار گرمای طاقت‌فرسای تابستان موجب گلایه شدید مردم از مسؤولان شد.

اما قطعی آب در شهرستان اهواز محدود به ملاشیه و مناطق روستایی و حاشیه‌ای نیست بلکه مردم در مناطق  شهری نظیر کوی باهنر، فاز دو پادادشهر، عین دو و ... نیز با معضل قطعی روزانه آب و کاهش کیفیت آب شرب دست به گریبان هستند.

کیفیت آب شرب مطالبه جدی اهوازی‌ها

عبدالله افرازه شهاوند معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بهبود کیفیت آب شرب اهواز را از مطالبات جدی مردم دانست و اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مهمترین چالش آب شرب شهروندان به موضوع فرسودگی خطوط انتقال درون شهری برمی‌گردد که این موضوع نیاز به تعریف پروژه‌های عمرانی مختلفی دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت آب شرب همواره از سوی مجموعه مدیریتی استان در حال بررسی است، ادامه داد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار دارد و ماموریت‌هایی نیز به شرکت آب و فاضلاب استان ابلاغ شده است.

شهاوند بهبود کیفیت آب شرب را یک مطالبه مردمی دانست گفت: این موضوع همچنین به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد تا به واسطه اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های بین‌بخشی، زمینه رضایتمندی مردم در این حوزه فراهم شود.

 

وزارت نیرو برنامه قطعی آب ندارد اما برخی مناطق اهواز بی‌آب می‌ماند

و اما قطعی برنامه‌ریزی نشده آب در برخی مناطق اهواز در حالی صورت می‌گیرد که فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب اعلام کرده است که برنامه‌ای برای قطع آب نداریم. وی این را هم گفت است که وزارت نیرو امسال تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا در هیچ نقطه از کشور قطع آب نداشته باشیم.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: همچنین تلاش شده تا امسال شهری دارای تنش آبی نداشته باشیم چرا که میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا امروز حدود ۱۸۸ میلیمتر بوده است و در استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، بوشهر، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری وضع بارشی خوب است.

 

مشکل تامین آب در مناطق غربی اهواز

حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان نیز طی سخنانی با اشاره به مشکل تامین آب در غرب اهواز و استان افزود: مشکل کمبود آب در مناطق غرب اهواز و خوزستان وجود دارد و مردم شهرستان‌های دشت آزادگان و حمیدیه و هویزه برای کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستند.

وی این را هم گفت که به برخی از مسئولان پیشنهاد داده‌ام که ماشین‌آلات تهیه و از رودخانه کارون به سمت شهرستان‌های غرب استان کانال حفاری و به این مناطق آب منتقل کنند.

علی‌رغم اینکه مردم انتظار داشتند با افتتاح طرح آبرسانی غدیر مردم خوزستان و شهرستان اهواز از نعمت آب با کیفیت بهره‌مند شوند اما هنوز نتایج عملی این طرح در خانه‌‌ی شهروندان مشاهده نشده است و پیگیری خبرنگار فارس برای گفت‌وگو با مسؤولان آبفا اهواز در خصوص چرایی قطعی مکرر آب در برخی از مناطق این شهر بی‌نتیجه مانده است و معلوم نیست چه کسی پاسخگوی این مطالبه‌ی به حق مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس، با وجود تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت سیزدهم برای برطرف کردن مشکل تنش آبی در خوزستان همچنان برخی مناطق این استان از کمبود آب رنج می‌برند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432575

مهمترین اخبار ایران و جهان: