نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 15:05

دشمن درصدد تقسیم جامعه به دو گروه است

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه مسئله افرادی که با گرفتن پول اقدام به هنجار شکنی در حوزه حجاب می‌کنند با افراد عادی جامعه فرق می‌کند و حتما باید با آن‌ها برخورد شود، گفت: دشمن خواهان تقسیم جامعه به دو گروه است، غافل از اینکه اغلب مردم ایران متدین هستند و در این حیطه با توجه به اینکه امسال کار ویژه‌ای داریم باید حواسمان جمع باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان به مسائل مربوط به سال گذشته اشاره و اظهار کرد: باید از نیروهای حاضر در صحنه برای مدیریت اوضاع و عبور عزتمندانه از فضای به وجود آمده تقدیر شود.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن به هر بهانه‌ای در صدد ایجاد مسئله برای کشور است، افزود: از این رو همه باید حواسمان را جمع کنیم.

وی موضوع حجاب را مسئله روز عنوان و تصریح کرد: باید توجه کرد که طی 40 سال گذشته نسبت به موضوع حجاب بی‌توجهی شده، چرا که اگر توجه می‌شد نباید مشکلات موجود به وجود می‌آمد از این رو برای این کوتاهی‌ها هیچ جوابی نداریم.

مصدق به وجود قوانین متعدد مصوب در نهادها قانونی کشور در مورد حجاب اشاره کرد و افزود: در این راستا همه مسؤولان در وزارتخانه‌ها از جمله آموزش عالی و آموزش و پرورش باید در قبال عملکرد خود در این حوزه پاسخگو باشند.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر پیشگیرانه بودن خیلی از قوانین مصوب در حوزه حجاب ادامه داد: اگر در 40 سال گذشته، به وظایف خود عمل می‌کردیم، در وضعیت فعلی خود مردم به این حوزه ورود کرده و تذکر می‌دادند، فرهنگی که در حال حاضر در بین مردم نیست.

وی با بیان اینکه مسئله افرادی که با گرفتن پول اقدام به هنجار شکنی می‌کنند با افراد عادی جامعه فرق می‌کند و حتما باید با آن‌ها برخورد شود، افزود: دشمن خواهان تقسیم جامعه به دو گروه است، غافل از اینکه اغلب مردم ایران متدین هستند و در این حیطه با توجه به اینکه امسال کار ویژه‌ای داریم باید حواسمان جمع باشد.

مصدق با تاکید بر اینکه تصور بی‌خبری از وضعیت کارکنان قوه قضائیه درست نیست، تصریح کرد: ریاست قوه قضائیه برای کاهش این مشکلات تلاش می‌کند به طوری که اگر لازم باشد با کارشناسان دولتی هم هم‌صحبت می‌شود.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430731

مهمترین اخبار ایران و جهان: