نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 07:44

شرکت بیش از 700 کردستانی در شانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان از ثبت‌نام 731 نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد.

بهزاد کیامهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان از ابتدای سال جاری در بین کانون‌های مساجد استان اطلاع‌رسانی شد و تا 6 مرداد، 731 نفر از اعضای کانون‌های مساجد کردستان با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه این دوره از رقابت‌های قرآنی در دو بخش ویژه اعضا شامل رقابتی استانی و کشوری، استعدادیابی قرآنی کودکان زیر هفت سال و بخش ویژه کانون است، افزود: این جشنواره در ۱۰ رشته مختلف شامل اذان، مکبری، قرائت نماز، حفظ کل، حفظ جزء٣٠، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، معارف اهل بیت(ع) و مفاهیم برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان ادامه داد: روند اجرای این مسابقات به این گونه است که اعضای کانون های مساجد استان با مراجعه به سامانه‌ بچه‌های مسجد در رشته مورد نظر ثبت نام و در بعضی از رشته‌های اثر خود را ثبت و در رشته‌های حفظ جزء 30 و مفاهیم قرانی به صورت آنلاین با هم رقابت می‌کنند.

کیامهر با اشاره به شرکت 138 نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان در پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان عنوان کرد: با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان این دوره، شاهد رشد 5 برابری هستیم.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان استان مربوط به رشته حفظ جزء 30 و قرائت نماز بود که این تعداد در مقایسه با سایر استان‌های کشور رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی را اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431475

مهمترین اخبار ایران و جهان: