نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 12:43

درخواست وزیرخارجه عربستان از فرمانده ارتش سودان

وزارت خارجه عربستان سعودی از تماس تلفنی فرمانده ارتش سودان با وزیرخارجه عربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان شامگاه گذشته (شنبه) در تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان» وزیرخارجه عربستان سعودی، با وی درباره آخرین تحولات سودان گفتگو کرده است.

بنابر اعلام وزارت خارجه عربستان سعودی در این گفتگوی تلفنی بن‌فرحان از فرمانده ارتش سودان خواسته است که تنش‌ها و درگیری‌های نظامی در سودان را متوقف کرده و شرایط را برای بازگشت امنیت و ثبات به این کشور فراهم کند.

در این گفتگوی تلفنی وزیرخارجه عربستان سعودی با اشاره به شرایط بغرنج سودان در پی درگیری‌های چند ماه اخیر، بر لزوم ایجاد گذرگاه‌های امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و رفع نیازهای اساسی مردم جنگ زده سودان تاکید کرده است.

وزیرخارجه عربستان همچنین از فرمانده ارتش سودان تقاضا کرده شرایط را برای آتش بس فراهم نموده و با اولویت دادن به منافع ملی سودان ضمن توقف همه تنش‌های نظامی، مقدمات لازم برای تحقق راه‌حل سیاسی برای بحران اخیر را فراهم کند.

گفتنی است با گذشت بیش از سه ماه از آغاز درگیری‌های سنگین نظامی میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع، وضعیت این کشور بسیار دگرگون شده و مردم سودان با بحران انسانی و خطر گرسنگی بیش از گذشته دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417831

مهمترین اخبار ایران و جهان: