نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 09:55

کاهش ۱۰۰ درصدی آمار مغروقین در هفته اول مرداد

رشت- سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان از کاهش آمار مغروقین در هفته اول مرداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: ساحل امن گیلان نتیجه پیشگیری آموزش محور است.

هادی سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تلاش مستمر کمیته پیشگیری از غرق شدگی و برقراری تعامل مثبت سازمان‌های همسو در نوار ساحلی دریا اظهار کرد: آمار مغروقین در هفته اول مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: امسال برای پیشگیری از تلفات جانی و کاهش آمار مغروقین در سواحل دریایی خزر، اقدام به برگزاری ۱۲۰۰ کارگاه میدانی آموزش چهره به چهره، استقرار نیروهای امدادی و ناجیان غریق، بروز رسانی لجستیک عملیاتی شعب استان، گشت زنی توسط راکبین موتورهای امدادی، ارزیابی، اطلاع رسانی در فضای مجازی، آگاهی بخشی در فواصل بین شهری، تبلیغات محیطی در شهرها و روستاها، توزیع اقلام نجات، آموزش خانه‌های هلال و استقرار جوانان در مناطق پرخطر جهت برپایی فضاهای دوستدار کودک و توزیع بروشورهای آموزشی و ارائه نکات امدادی از طریق مربیان امداد و نجات در جشنواره‌های ساحلی در راستای پویش ملی «غرق نشویم» شد.

وی با بیان اینکه راهکارهای عملی و اجرایی در خصوص ارائه خدمات مطلوب به کار گرفته شد، ادامه داد: با تعامل مثبت سازمان‌های مرتبط با سواحل دریا همچون استانداری، هیأت نجات غریق، اداره کل ورزش و جوانان استان و مردم شریف نوار ساحلی این تعامل و تمرکز توانمندی و امکانات باعث کاهش ۱۰۰ درصدی مغروقین در مرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ شده است.

هادی سلیمی تصریح کرد: از یکم مرداد ماه سال جاری ۵ نفر از خطر غرق شدگی حتمی نجات پیدا کرده و پس از ارائه کمک‌های اولیه به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان افزود: تلفن گویای ۱۱۲ هلال‌احمر گیلان به صورت شبانه روزی پاسخگوی حوادث احتمالی به مردم شریف استان بوده و توجه به هشدارهای ایمنی و نکات امدادی توسط نیروهای هلال‌احمر مستقر در ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان جهت کاهش غرق شدگی و بهره مندی از مواهب دریا در فصل تابستان از گردشگران ساحلی مورد انتظار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417431

مهمترین اخبار ایران و جهان: