نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 11:05

افق‌های تازه پیش روی کارخانه آی‌تی‌آی+ فیلم

کارخانه راکد آی‌تی‌آی که 14 سال است از رونق تولید در آن خبری نیست حالا با دستور ویژه رئیس جمهور افق‌های روشنی را انتظار می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در جلسه ای که  روز گذشته ۱۲ مردادماه‌ در دفتر ریاست جمهوری با حضور وزرای جهادکشاورزی و صمت، رئیس بانک کل بانک مرکزی و معاون وزیر اقتصاد برگزار شد، مشکلات ۶ واحد بزرگ صنعتی کشور از جمله کارخانه مخابرات راه دور (آی تی آی) مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار فارس که در این جلسه با اشاره به ۱۸ سال تعطیلی کارخانه آی تی آی پس از خصوصی سازی بی ضابطه، خواهان مساعدت بیشتر دستگاه های کشوری برای حل مشکل این واحد تولیدی شد.

گرچه از تصمیمات نهایی این خبری در دست نیست اما رییس جمهور با بیان اینکه کارخانه های بسیاری در این دولت احیا شده به استاندار فارس دستور داد تا زمان سفر دوم به این استان، مشکلات کارخانه مرتفع شده باشد.

یافته های فارس نشان می‌دهد دومین سفر رییس جمهور به استان فارس در اواخر شهریور ماه انجام خواهد شد و مدیران استان فرصت بسیار اندکی برای اجرای دستورات رئیس‌جمهور دارند. 

بررسی سفرهای دور دوم رییس‌جمهور نشان می دهد ارزیابی عملکرد مدیران بر مبنای انجام  تعهدات و مصوبات سفر اول از اهداف این دوره از سفرهای استانی است.

آخرین تصمیمات

آخرین و جدیدترین تصمیمات در خصوص کارخانه آی تی آی تا پیش از جلسه روز گذشته به دوم مردادماه و نشست مدیران عالی اجرایی و قضایی استان با وزیر اقتصاد بر می گردد که با رایزنی های انجام شده و ارسال درخواست مکتوب به وزارت اقتصاد، احسان خاندوزی با تقاضای مرجع قضایی استان فارس مبنی بر الزام بانک ملی به عنوان مالک مشاعی بر خرید شش دنگ کارخانه موافقت نمود.

این بانک دولتی موظف شد با توجه به اینکه اسناد کارخانه در اختیار آن قرار دارد و پس از داوطلب نشدن هیچ خریداری در مزایده، به صورت مشاعی مالکیت کار خانه را در دست گرفته، نسبت خرید کامل کارخانه آی تی آی و تسویه بدهی آن اقدام کند.

همچنین با توجه به زمان‌بر بودن این روند، موافقت شد کارخانه‌ مخابرات راه دور شیراز تا تکمیل فرایند خرید توسط بانک ملی، فضا و دستگاه های آن در اجاره کارخانه آی تی ام سی قرار گیرد.

 

 

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425275

مهمترین اخبار ایران و جهان: