نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 22:48

تدارک شهرستان اردستان برای پیاده روی اربعین

فرماندار اردستان گفت: حضور پرشور مردم ایران و دیگر کشورهای جهان در پیاده‌روی اربعین شیطان امروزی و دشمنان اسلام را ناامید و شکست‌ خورده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان‌، اظهار داشت: اربعین بسیار مهم است و بنابر نقل رهبر انقلاب آغاز مغناطیس حسینی از روز اربعین بوده و همچنین عده‌ای اربعین را یک موضوع فرهنگی و سیاسی می‌دانند درحالی که علاوه بر ابعاد سیاسی و مذهبی، اربعین یک حرکت بزرگ انسانی است.

وی افزود: حضور پرشور مردم ایران و دیگر کشورهای جهان در پیاده‌روی اربعین شیطان امروزی و دشمنان اسلام را ناامید و شکست‌خورده می‌کند و این جمعیت حدود ۲۵ میلیون نفری که سالانه در ایام اربعین در کربلا حضور پیدا می‌کنند بی‌نظیر بوده و همچنین تمام اقدامات در اربعین به صورت مردمی انجام می‌شود.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: از مدیران ادارات در شهرستان اردستان می‌خواهیم هر آنچه در توان دارند در راستای کمک به موکب‌داران شهرستان انجام دهند و کوتاهی در حوزه موکب اربعین از هیچ اداره‌ای در شهرستان پذیرفته نیست که این موضوع به تمام ادارات ابلاغ خواهد شد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه شهرداری‌ها فضاسازی شهر متناسب با اربعین انجام دهند، تصریح کرد: در حوزه رسانه‌ و فضای مجازی شهرستان، اطلاع رسانی‌ کامل و عکس‌ نوشته‌های مربوط به ایام اربعین منتشر شود همچنین مجموعه فرهنگ و ارشاد شهرستان نیز پویش‌ها و برنامه‌های فرهنگی داشته باشند.

وی بیان کرد: شهرستان اردستان در مسیر جاده ترانزیتی و تردد بسیاری از زائران از شهرها و کشورهای همسایه قرار دارد بنابراین می‌خواهیم مجتمع‌های بین راهی یک موکب یا ایستگاه صلواتی را داشته باشند همچنین پیشنهاد می‌شود طرحی در قالب اینکه تعمیرگاه خودرو به عنوان یک ایستگاه صلواتی خدمات‌رسانی کند، اجرا شود.

احمدی‌طبا تصریح کرد: مسائل و موضوعات مطرح شده از سوی موکب‌داران شهرستان نظیر بیمه و گواهینامه به استانداری اصفهان ابلاغ شده که در سطح استان توسط مسؤولان استانی در حال پیگیری است و امید‌ می‌رود این مسائل برطرف شود.

فرماندار اردستان با اشاره به پیاده‌روی جاماندگان اربعین در زواره، خاطرنشان کرد: سال گذشته اجتماع مردمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین در زواره همراه با حضور موکب‌های مختلف و به خصوص جوانان یک اتفاق خوبی بود که به صورت مستقیم از صدا و سیمای اصفهان نیز پخش شد و این اقدام هرسال باید نسبت به سال بیشتر رشد کند.

وی یادآور شد: سال گذشته حدود ۲۰ موکب در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین زواره برپا شد که در این موکب‌ها علاوه بر پخش نذورات، فعالیت‌های فرهنگی برای جوانان و نوجوانان نیز برقرار بود که باید بیشتر بر مسائل فرهنگی نظیر عفاف و حجاب توجه شود.

احمدی‌طبا اضافه کرد: در حوزه ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان، در بخش رسانه برنامه‌ریزی انجام شود که بتوانیم برای بازسازی عتبات عالیات مبالغی را جمع‌آوری کنیم تا بتوانیم یک یادگاری از مردم اردستان در عتبات عراق داشته باشیم.

فرماندار اردستان بیان کرد: با هماهنگی موکب‌داران شهرستان نشستی با زائران اربعین موکب‌های شهرستان داشته باشیم تا مسائل و مشکلات سال گذشته را از زبان آنان جویا شویم که این اتفاق خوبی است.

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427775

مهمترین اخبار ایران و جهان: