نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 16:41

موسسه سرم‌سازی رازی اراک از افتخارات جامعه علمی کشور است

اراک-استاندار مرکزی گفت: موسسه سرم‌سازی رازی اراک از افتخارات جامعه علمی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر شنبه استاندار مرکزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری و جمعی از مدیران ارشد استان از مؤسسه سرم سازی رازی منطقه مرکزی بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفتند.

فرزاد مخلص الائمه اظهار داشت: یکی از ۶ شعبه اصلی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در اراک قرار دارد که این مجموعه جزو افتخارات جامعه علمی کشور و دارای پیشینه‌ای بسیار بلند و مؤثر در سطوح داخلی و بین المللی است.

وی افزود: تولیدات مهم مجموعه سرم سازی رازی در عرصه دامپزشکی هم در بخش دامی به امنیت غذایی می‌انجامد و هم در زمینه سلامت انسانی جامعه بسیار تأثیرگذار است.

استاندار مرکزی ادامه داد: سرعت حرکت مؤسسه رازی منطقه مرکزی با یک کار جهادی و در حد امکانات و بضاعت فوق العاده است همچنین طرح توسعه‌ای هم در دستور کار قرار دارد که در ماه‌های آتی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مؤسسه رازی اراک با تولید سرم ضد زهرمار و عقرب محصولاتی را وارد بازار کرده و زمینه تولید واکسن سالک نیز گام‌های بلندی را برداشته که امیدواریم به زودی شاهد افتخارت جدیدی برای مجموعه رازی در سطح استان باشیم و نقش خود را در حوزه تولیدات دانش بینیان در کشور ارتقا دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427231

مهمترین اخبار ایران و جهان: