نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 08:39

حل معضل ترافیک اولویت شهرداری همدان باشد

همدان-فرماندار همدان گفت: حل معضل ترافیک اولویت شهرداری همدان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم مخفی شامگاه شنبه در شورای ترافیک شهرستان با گلایه‌مندی از عملکرد شهرداری همدان در اجرای مصوبات این شورا اظهار کرد: اگر قرار است انقلابی باشیم باید تعارفات را کنار بگذاریم با صراحت حرف بزنیم و حرف مردم را بشنویم.

وی افزود: ترافیک یکی از مهمترین مشکلات شهر و نارضایتی‌های مردم است اما ظاهراً اولویت شهرداری همدان نیست.

فرماندار همدان با اشاره به طرح ترافیک گفت: دوربین‌های کنترل هوشمند چند ماه است امروز و فردا می‌شود و کنترل این طرح با عوامل راهنمایی و نیروی انسانی برای مدت زمان طولانی امکان پذیر نیست.

مخفی خاطرنشان کرد: مدیریت پارک حاشیه‌ای خودرو به صورت مکانیزه چند ماه می‌گذرد که به تصویب رسیده اما هنوز بلاتکلیف است.

وی با اشاره به ترافیک میدان پیشاهنگی بیان کرد: به انجام کارشناسی امور تاکید داریم ولی وقتی شهرداری برای اجرای یک طرح اسم مشاور و مطالعه می‌آورد نگران کننده است میدان پیشاهنگی نمونه طرح مشاور بوده که مشکل ترافیک در این نقطه به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.

فرماندار همدان عنوان کرد: چند نقطه ترافیکی در شهر همدان داریم که از نگاه بحران و پدافند غیر عامل هم بسیار حائز اهمیت بوده و برخی از این نقاط مسیر اصلی و بدون جایگزین است و یک تصادف یا حادثه باعث مسدود شدن راه اصلی می‌شود.

فرماندار همدان با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی ۱۶ استان از همدان گفت: ساماندهی و جابجایی دکه‌های عرضه کننده سوغات و ملزومات مسافران از ابتدای بلوار بسیج سریع‌تر انجام شود تا معضل ترافیک و تصادفات در این ورودی مهم حل شود.

وی با اشاره به پیگیری ویژه استاندار همدان برای حل مشکل کنارگذر غربی همدان و جذب اعتبار مورد نیاز بیان کرد: فقدان کنار گذر باعث افزایش تردد و تداخل ترافیک درون شهری و برون شهری ما در شهر همدان شده است.

مخفی افزود: راست‌گرد بلوار آیت الله نجفی به بلوار ارتش بازگشایی می‌شود در این نقطه پر ترافیک چند واحد تملک توسط شهرداری انجام شده و آخرین مورد هم در فرمانداری با مالک توافق به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427975

مهمترین اخبار ایران و جهان: