نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 16:05

‌وظیفه خبرنگاران برای مقابله با جنگ شناختی دشمنان چیست؟

نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: نخستین وظیفه اصحاب رسانه مقابله با جنگ شناختی دشمنان و هدف این جنگ یعنی زدن ذهن‌هاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی معبودی ظهر امروز در همایش بزرگداشت مقام خبرنگار که در مجتمع لاله برگزار شد، اظهار داشت: همه برنامه‌های دشمن برای این است که مردم را از نظام جدا کنند که البته موفق نشدند. دشمنان به رهبری هنری کسینجر بررسی کرده و به این نتیجه رسیده‌ بودند تنها راهشان این است که سرعت پیشرفت نظام را کند کرده و کاهش دهند.

وی با بیان اینکه کندسازی حرکت نظام هم در سایه جنگ شناختی و ادراکی رخ می‌دهد، گفت: رئیس اطلاعات فرانسه در دوران ریگان که آمریکایی‌ها در قدرت بودند، طرحی به نام عملیات مالاریا برای نابودی نظام جمهوری اسلامی طراحی کرد و اعتقاد داشت که با یک حمله نمی‌توان نظام جمهوری‌اسلامی را سرنگون کرد و باید مثل پشه مالاریا آرامش را از این نظام بگیریم.

معبودی ادامه داد: او اعتقاد داشت که باید این‌قدر به جمهوری‌اسلامی نیش بزنیم تا آرامش را از و سلب کنیم. هدف او از سلب آرامش از نظام جمهوری‌اسلامی این بود که مردم را از نظام بگیرند و جدا کنند. همین طرح را نفتالین نخست‌وزیر سابق اسرائیل در 2 سال گذشته مطرح کردند و طرحی به نام زخم هزارشمشیر را پیشنهاد دادند و منظورشان این بود که نظام را مشغول و تضعیف کنند.

وی تصریح کرد: پس در جنگ ترکیبی مهم‌ترین مسئله این است که قدرت این نظام را بزنند و یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام مردم است. همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن دنبال 2 چیز است که یکی گرفتن امید مردم و دومی ایمان مردم است. باور دارند مع اگر ایمان و امید مردم را بگیرند، مردمی باقی نمانده و به شدت روی این قضیه کار می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) با بیان اینکه رهبری رکن دیگر قدرت نظام است، گفت: یکی از دلایلی که دشمنان ما در جنگ 8 ساله بر خلاف جنگ‌های قبلی نتوانستند وجبی از خاک ما جدا کنند، نقش رهبری و ولایت فقیه بود. اینکه در اغتشاشات سال گذشته در همان مرحله نخست علیه رهبری شعار دادند، به این علت بود که رهبری یکی از مؤلفه‌های بزرگ اقتدار نظام است. 

معبودی با ذکر اینکه الان گرفتار جنگ هیبریدی هستیم، اضافه کرد: در این جنگ ترکیبی 2 مقوله مهم داریم که یکی نگرش و دیگری عمل ماست و به دنبال این هستند که عمل و نگرش یا فکر مردم را عوض کنند. وقتی فکر مردم را عوض کردند،‌ به راحتی می‌توانند مردم را گرفتار کنند.

وی ادامه داد: در همین جنگ شناختی دشمنان در فتنه اخیر نخستین‌بار علیه ولایت شعار دادند و بعد شعار رضاخان روحت شاد سر دادند تا فکر مردم را عوض و در نهایت سیره و رفتار مردم را عوض کنند. به طوری که یک خانم محجبه در خیابان مورد هجمه قرار می‌گیرد و تعدادی به جای اینکه از خانم محجبه دفاع کنند، علیه او حرکت می‌کنند و عوض کردن نگرش این کار را کرده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین با اشاره به وظیفه اصحاب رسانه در جنگ شناختی و ترکیبی گفت: نخستین وظیفه اصحاب رسانه شناختن ماهیت جنگ ترکیبی و هدف این جنگ یعنی زدن ذهن‌هاست. در ضمن ابزار این جنگ رسانه، نبرد روانی و سلبریتی‌ها هستند. شناخت ماهیت یعنی اینکه بدانیم چه کسانی این جنگ ترکیبی را هدایت می‌کنند. مراکز اصلی هدایت این جنگ آمریکا و اسرائیل است و امروز در این میدان با آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها که رهبری این جنگ را بر عهده دارند، می‌جنگیم.

معبودی یادآور شد: شاهدید کسانی که با پول من و شما به جایی رسیده‌اند،‌ چه‌قدر علیه کشور خیانت کردند. ولی در سایه جنگ ترکیبی علی کریمی را نماد زن، زندگی و آزادی کردند، آن هم کسی که خواهرش را به خاطر مسائل مادی به زندان و روز سیاه انداخته است. بنابراین سلبریتی‌ها ابزار جنگ روانی هستند. دشمنان به دنبال این هستند که کاذب را به عنوان صادق در ذهن جوان جا بیندازند.

وی افزود: وظیفه دیگر اتخاذ شیوه‌های متناسب برای مقابله و خنثی‌سازی این جنگ هیبریدی که همان جهاد تبیین است. جهاد یعنی کار مضاعف و تبیین یعنی اگر جایی غبار نشسته، غبار را کنار بزنیم. امروز دارند روی ایمان و امید مردم غبار بنشانند و وظیفه ما غبارزدایی با جهاد تبیین است.

معبودی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف بیان پیشرفت‌های نظام و دولت مردمی است. این دولت در حوزه‌های اقتصادی،‌ سیاسی، دیپلماسی و جهانی دارد تلاش می‌کند. دولتی داشتیم که 8 سال گذشته همه مشکلات مردم از جمله آب، نان و خانه مردم را به برجام گره زد. رئیس‌جمهوری که 2 سال در اتاق به بهانه نشست و حرکتی نکرد و روزانه 800 نفر مردم ما از بین می‌رفتند. ولی دولت انقلابی آمد و از همان روز نخست گفت باید همه مردم واکسینه شوند و شدند.

نماینده ولی معظم فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: همین چند روز قبل دولت مردمی 7 میلیارد تومان پولی که به زور گرفته بودند، این دولت با اقتدار پول را از آنها گرفت که این کار در زندگی مردم اثر می‌گذارد. در حالی که دولت قبلی التماس می‌کرد و به برخی مراکز فشار می‌آورد که کاری نکنید تا این پول را بگیریم و موفق نشد. بنابراین یکی از راهکارهای خنثی‌سازی جنگ هیبریدی بیان دستاوردهای انقلاب است.

معبودی اضافه کرد: آخرین راهکار این است که در طول دشمنان در حوزه فساد قرار نگیرید. یعنی چه؟ یعنی اینکه دشمنان کوچک‌ترین در این نظام اتفاق افتاده را بزرگ می‌کنند و صدا می‌زنند و همه دنیا را خبر می‌کنند. اما اگر قوه قضائیه و مراکز قضائی ما آمدند و با این فساد مقابله کردند، از این بیان می‌کنند. اگر جایی دشمن فسادی را بلد کرد، بلافاصله ورود پیدا کنیم و آن را خنثی‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1440231

مهمترین اخبار ایران و جهان: