نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 06:21

اجرای طرح «نذر خون» در محرم و صفر

مدیرکل انتقال خون زنجان با اشاره به آمادگی نیروهای انتقال خون برای ایام محرم گفت: طرح «نذر خون» هم به مانند سال‌های گدشته در راستای استفاده بهینه از فرآورده‌های خون اجرا خواهد شد.

سیامک اسدی، مدیرکل انتقال خون زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای محرم و ایام عزاداری سروز و سالار شهیدان انجام شده است، اظهار کرد: مرکز جامع اهدای خون سعدی در روزهای تاسوعا و عاشورا در دو شیفت صبح و عصر فعال خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون زنجان افزود: شیفت صبح انتقال خون ابهر هم در روزهای تاسوعا و عاشورا فعال خواهد بود.

وی به اجرای طرح «نذر خون» به مانند سال‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: این طرح در راستای استفاده بهینه از فرآورده‌های خون اهدایی در نظام درمانی اجرا می‌شود.

اسدی با تاکید بر اینکه خون‌گیری در این ایام در حد نیاز انجام می‌شود، افزود: برای بقیه مراجعه‌کنندگان نوبت‌دهی انجام می‌شود تا در روزهایی که نیاز به فرآورده‌های خونی وجود دارد برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون زنجان با تاکید بر ارائه آموزش چهره به چهره به مراجعه کنندگان برای نوبت‌دهی انجام شده برای اهدای خون گفت: معمولا اهداکنندگان با درک شرایط با نیروهای انتقال خون همکاری لازم را انجام می‌دهند.

وی فراهم شدن امکان دسترسی بیماران به فرآورده‌های خون در همه ایام سال و ترویج فرهنگ اهدای خون مستمر و برنامه‌ریزی شده را از عواید اجرای طرح «نذر خون» اعلام کرد و افزود: این برنامه‌ریزی ضمن پیشگیری از انقضای تاریخ فرآورده‌های خون، مانع هدر رفت منابع می‌شود. 

اسدی تاکید کرد: نذر خون از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر اجرا می‌شود تا از فرآورده‌های خون استفاده بهینه شود.

مدیرکل انتقال خون زنجان با ابراز رضایت از آمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون و با تاکید بر اینکه انتقال خون در سال جاری در هیچ روزی کمبود ذخایر نداشته است، ادامه داد: مراجعه کنندگان مستمر به این مرکز نه تنها ۱۰۰ درصد نیاز استان را رفع کرده‌اند، بلکه ۲ هزار و ۶۰۰ واحد به استان‌های دیگر کمک کرده است.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1394175

مهمترین اخبار ایران و جهان: