نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 09:26

سوئد اهانت به قرآن کریم را متوقف کند

وزیر خارجه عربستان سعودی در گفتگوی تلفنی با همتای سوئدی خود، خواهان توقف اقدامات اهانت آمیز علیه کتاب‌های آسمانی و ادیان الهی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الغد، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در تماس تلفنی همتای سوئدی خود، خواهان توقف اقدامات هتاکانه علیه قرآن کریم در این کشور شد.

بن فرحان در این گفتگوی تلفنی، مخالفت شدید عربستان سعودی با تمام اقداماتی که در راستای هتک حرمت قرآن کریم انجام می‌شود، را اعلام کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین خواهان اتخاذ اقدامات لازم برای توقف این روند علیه کتاب‌های آسمانی و خدشه دار کردن احساسات مسلمانان جهان، شد.

فیصل بن فرحان اضافه کرد که تکرار وقایع به آتش کشیدن نسخه‌هایی از قرآن کریم، می‌تواند در گسترش تنفر سهیم بوده و تلاش‌های مربوط به تقویت گفتگوها میان ملت‌ها و تمدن‌ها را با مانع رو به رو کند.

وزیر خارجه سوئد نیز مدعی شد که کشورش با هرگونه تلاش برای هتک حرمت قرآن کریم مخالف بوده و آن را محکوم می‌کند.

وی در عین حال نسبت به اقدامات برخی افراد در سوئد برای سو استفاده از قانون اساسی این کشور در زمینه آزادی بیان ابراز تأسف کرد. وزیر خارجه سوئد مدعی شد که مقامات این کشور برای توقف اقدامات توهین آمیز علیه ادیان و کتاب‌های آسمانی تلاش می‌کنند.

همچنین، به دنبال تکرار قرآن سوزی در کپنهاک، وزارت امورخارجه عربستان بامداد جمعه کاردار سفارت دانمارک را در واکنش به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در این کشور احضار کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی با غیرقابل تحمل خواندن تعدی به مقدسات اسلامی و خشونت پراکنی علیه ادیان ابراهیمی خواستار اقدامات جدی کپنهاک برای عدم تکرار اقدامات موهن اسلام ستیزانه و نقض قوانین بین‌المللی شد.

وزارت خارجه ریاض با صدور بیانیه‌ای، کاردار دانمارک به این وزارتخانه را احضار و یادداشت اعتراض آمیز دولت سعودی را به وی تحویل داد.

این وزارتخانه تاکید کرد که این یادداشت اعتراض آمیز حاوی خواسته دولت عربستان برای توقف این گونه اقدامات اهانت آمیز بوده که مغایر با تمام تعالیم دینی و عرف‌های بین‌المللی است.

وزارت امور خارجه مصر نیز شامگاه پنجشنبه سفیر دانمارک را در اعتراض به تکرار اقدامات اهانت آمیز به قرآن کریم احضار کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1414631

مهمترین اخبار ایران و جهان: