نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 16:28

بخشی از ثبت‌نام دانش آموزان پایه نهم الکترونیکی است

معاون متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان البرز، گفت: بخشی از ثبت‌نام به صورت الکترونیکی در سایت my.medu.ir انجام می‌شود و با دریافت برگه هدایت تحصیلی به مدراس نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند.

لیلا الماسی، معاون متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه ثبت نام مدارس برای پایه نهم امسال نسبت به سال گذشته تفاوت دارد، گفت: بخشی از ثبت‌نام به صورت الکترونیکی در سایت my.medu.irانجام می‌شود و با دریافت برگه هدایت تحصیلی به مدراس نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنند. 

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان براساس الویت‌های هدایت تحصیلی اقدام به ثبت نام کنند، افزود: ثبت نام با الویت( الف) شروع شده است و در هفته‌های آینده الویت‌های (ب) هم انجام می‌شود. 

الماسی با بیان اینکه ثبت نام در مدارس عادی و دولتی کاملا رایگان است، ادامه داد: تنها هزینه‌ای که والدین به مدرسه پرداخت می‌کنند ثبت نام کتب درسی که آن هم می‌تواند خود دانش آموز ثبت نام کند و هرینه حق بیمه دانش آموز است.

وی در خصوص هدایت تحصیلی، گفت: آموزش و پروش هیچ دخالتی در انتخاب رشته دانش آموزان ندارد بلکه سوالات براساس توانمندی، علایق و آمایش سرزمینی طرح شده است.

الماسی با بیان اینکه در بخش اول هدایت تحصیلی به صورت برگه صادر می‌شود، تصریح کرد: دو آیتم اول یعنی علایق و توانمندی‌ها بررسی می‌شود که حدود ۳۵۰ سوال در مورد علایق و ۳۰۰ سوال در مورد توانمندی‌ها و دانش آموزان موظف هستند به این پرسش‌ها پاسخ دهند‌.

وی اشاره‌ای به سوالات مطرح شده کرد و افزود: پاسخ سوالات بله یا خیر نیست بلکه سوالات باتوجه به توانمندی و استعداد دانش آموزان پرسیده می‌شود و جواب غلط ندارد چرا که هر پاسخ توانمندی و علایق دانش آموز است. 

الماسی گفت: ۳۵ درصد توانمندی دانش آموزان در تحصیل تاثیرگذار در هدایت تحصیلی است.

وی با بیان اینکه در آخر برگه هدایت تحصیلی صادر می‌شود، تصریح کرد: اگر دانش آموز موافق گزینه (الف)نبود می‌تواند گزینه‌های دیگر را انتخاب کند در یک شرایط حق انتخاب ندارد که گزینه حاشور شده باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1398331

مهمترین اخبار ایران و جهان: