نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 10:16

برخی مدیران فهم درستی از رسانه ندارند/حافظ منافع استان باشیم

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید حافظ منافع استان و نه اشخاص باشیم، گفت: برخی مدیران فهم درستی از رسانه ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران با بیان واقعیات و روشنگری مسئولانه سطح امنیت روانی و اجتماعی جامعه را ارتقا می‌دهند و قدرت تحلیل سیاسی مردم را بالا می‌برند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به واسطه بدهی‌های باقی مانده از دولت قبل و تلاش دولت برای عدم چاپ پول بدون پشتوانه و عدم استقراض از بانک مرکزی اقدامات دولت هنوز اثرات خود را در سفره مردم نشان نداده است، گفت: اما این اقدامات امنیت، سلامت، رفاه و آسایش مردم را در بلند مدت نوید می‌دهد.

حذف دلار از برخی مبادلات تجاری

قناعت با اشاره به اینکه تلاش دولت بر عدم چاپ پول بدون پشتوانه و عدم استقراض از بانک مرکزی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، ادامه داد: در رابطه تجاری با کشورهای همسایه در بسیاری از موارد دلار از چرخه تبادلات حذف شده است که ثمرات این اتفاقات در آینده خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: در خراسان جنوبی نیز طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده است که پیگیری موضوع راه آهن بیرجند- یونسی یکی از این موارد است که به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود که منابع آن از محل تهاتر نفتی تأمین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه موضوع ساماندهی آب‌های مرزی را در دست اجرا داریم، یادآور شد: بسیاری از آب‌ها در شهرستان‌های مرزی به کشور همسایه می‌رود که این موضوع باید ساماندهی شود.

استاندار خراسان جنوبی در زمینه پروژه فولاد قاین، اظهار کرد: این پروژه از نظر اقتصادی و اشتغال زایی اهمیت فوق العاده ای داشته است ولی مردم یک انتظار دارند و آن اینکه نباید آب شرب مردم در این شرایط خشکسالی برای تأمین آب فولاد مصرف شود.

حافظ منافع خراسان جنوبی باشیم

وی ادامه داد: از این نظر پیگیری شده که آب پروژه فولاد از محل فاضلاب قاین تأمین شود.

قناعت با بیان اینکه در بحث ارتباط مدیران با رسانه‌ها هنوز ضعف داریم که به این علت است که برخی از مدیران فهم درستی از رسانه ندارند، یادآور شد: ما باید حافظ منافع استان و نه اشخاص باشیم و این موضوع باید در مدیران نهادینه شود.

وی گفت: وقتی می‌گوئیم خبرنگاران قدرت تحلیل سیاسی مردم را بالا می‌برند مقصود از سیاست حزب و گروه خاصی نیست بلکه مقصود فهم سیاسی و درک درست از مسائل مختلف است.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: ما از خبرنگاران انتظار تعریف از مدیران را نداریم بلکه می‌خواهیم بر مبنای واقعیات مسائل را برای مردم تبیین کرده و خبر رسانی لازم را داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433275

مهمترین اخبار ایران و جهان: