نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 09:30

«سمرقند» میزبان نشست وزرای بهداشت سازمان کشورهای ترک

نشست وزرای بهداشت سازمان کشورهای ترک و نهمین کنگره پزشکی جهانی ترک روزهای 15 و 17 آگوست در شهر «سمرقند» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نشست وزرای بهداشت سازمان کشورهای ترک و نهمین کنگره پزشکی جهانی ترک روزهای 15 و 17 آگوست در شهر «سمرقند» برگزار می‌شود.

در این نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو و ناظر سازمان کشورهای ترک و همچنین نمایندگان هیئت دیپلماتیک، روسا و اساتید مؤسسات آموزشی عالی پزشکی، روسای کلینیک‌های معتبر پزشکی، موسسات تحقیقاتی، مراکز تخصصی پزشکی، شرکت‌های بزرگ داروسازی و پزشکی و دانشمندان از کشورهای مختلف جهان شرکت می‌کنند.

شرکت کنندگان در این نشست همکاری‌های متقابل در زمینه بهداشت، مسائل اجرای پروژه‌های مشترک و افزایش ظرفیت‌های موجود کشورهای شرکت کننده در زمینه توسعه علوم پزشکی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

علاوه بر این، در نشست وزرای بهداشت کشوری که کنگره بعدی در آن برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

سازمان کشورهای ترک یک سازمان بین‌المللی است و کشورهای ترک را به همدیگر پیوند می‌دهد. هدف اصلی این سازمان گسترش همکاری‌های همه جانبه بین کشورهای عضو این سازمان است. این سازمان در تاریخ 3 اکتبر سال 2009 میلادی در شهر «نخجوان» در آذربایجان تاسیس شده است. هم اکنون آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه و ازبکستان اعضای این سازمان هستند. مجارستان و ترکمنستان مقام ناظر در این سازمان را دارند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433331

مهمترین اخبار ایران و جهان: