نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 11:24

تمدید استقرار سامانه‌‌های پاتریوت در لهستان در دستور کار آلمان

دولت آلمان به لهستان پیشنهاد داده که استقرار سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت در این کشور را تا پایان سال تمدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو"، دولت آلمان به لهستان پیشنهاد داده استقرار سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» آلمان را تا پایان سال تمدید کند. به زعم برلین این برای رفع نیازهای امنیتی همسایگان است.

به این ترتیب وزارت دفاع فدرال آلمان با تمدید استقرار نیروهای آلمانی مستقر در لهستان با سامانه های «پاتریوت» موافقت کرده است. این وزارتخانه گفت که برلین به ورشو پیشنهاد کرده است که به استقرار سه اسکادران "پاتریوت" آلمانی پس از تابستان که در ابتدا حداکثر برای شش ماه برنامه ریزی شده بود، احتمالا تا پایان سال ادامه دهد. در این بیانیه آمده است: این سیستم‌ها کمک ارزشمندی به حفاظت از جمعیت غیرنظامی و منطقه اتحاد ما در جناح شرقی به عنوان بخشی از دفاع هوایی یکپارچه ناتو کردند.

اسکادران های "پاتریوت" آلمان از ژانویه سال جاری میلادی در Zamosc در جنوب شرقی لهستان مستقر شده‌اند تا از حریم هوایی این کشور محافظت کنند. این شهر تا مرز اوکراین فاصله چندانی ندارد. در ابتدا قرار بود این سیستم ها حداکثر به مدت شش ماه در آنجا مستقر شوند.

ماریوش بلاشژاک، وزیر دفاع لهستان در دیدار با بوریس پیستوریوس، همتای آلمانی خود در اوایل ژوئیه، ابراز امیدواری کرد که این استقرار تمدید شود. بر اساس بیانیه وزارت دفاع آلمان این پیشنهاد نیازهای امنیتی دوستان لهستانی را در نظر می گیرد.

پیستوریوس اعلام کرد که ما همچنان به عنوان یک شریک قابل اعتماد در کنار شما هستیم. وی افزود: در سفر اخیرم به لهستان، همکاری نزدیک بین نیروهای مسلح را در محل تجربه کردم - دیدم که چگونه روابط آلمان و لهستان در این پروژه مشترک رشد کرده است.

به گفته این وزارت خانه در آلمان، تمدید بیش از سال جاری برای این عملیات برنامه ریزی نشده است. بر این اساس در سال آینده، این سامانه‌های «پاتریوت» به‌عنوان بخشی از نیروی واکنش ناتو به بحران موسوم به NRF باید سهم مهمی در توان بازدارندگی و دفاعی این ائتلاف داشته باشند. بر این اساس آماده سازی های مناسب اکنون آغاز شده است.

آلمان پس از اصابت موشک به منطقه مرزی لهستان با اوکراین در اواسط نوامبر سامانه های «پاتریوت» را به لهستان ارائه کرد. این پیشنهاد در ابتدا منجر به اختلاف بین برلین و ورشو شد: ورشو پیشنهاد داده بود باتری های پیشنهادی "پاتریوت" را به اوکراین منتقل کند. دولت فدرال این پیشنهاد را رد کرد. در پایان، هر دو طرف توافق کردند که در نهایت در لهستان مستقر شوند و به کی یف تحویل داده نشوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1433575

مهمترین اخبار ایران و جهان: