نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 01:06

امروز امر تبیین خدمات نظام مورد غفلت واقع شده است

ارومیه- مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) گفت: امروز در امر تبیین خدمات نظام مورد غفلت واقع شده و دشمنان با انتشار اخبار دروغ و فاقد سندیت عرصه پیکار را از ما گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد جلیلی سه شنبه شب در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار اظهار کرد: متأسفانه امروزه در امر تبیین خدمات نظام مورد غفلت واقع شده و دشمنان با انتشار اخبار دروغ و فاقد سندیت عرصه پیکار را از ما گرفته، ضروری است خبرنگاران در جهت عمل به رسالت خطیر خود از این عرصه غافل نشوند.

وی با اشاره به شاخصه‌های خبرنگار انقلابی افزود: توجه به جهاد تبیین و روایت به موقع رویداد، درک درست از موقعیت، صداقت در انتشار خبر، چشم تیزبین جامعه بودن، شناسایی دردها و مشکلات و ارائه راهبرد حل مسائل موجود، انعکاس خدمات نظام و انقلاب را از شاخصه‌های یک خبرنگار انقلابی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدا الشهدا (س) گفت: موقعیت شناسی و درک اینکه چه مطلبی در چه زمانی مخابره شود از ویژگی‌های مهم یک خبرنگار انقلابی است.

حجت الاسلام جلیلی افزود: توجه به اصالت خبر و منافع ملی و استراتژیک جمهوری اسلامی نکته بعدی است که نیاز به توجه خبرنگاران دارد.

وی با بیان اینکه صداقت در انتشار خبر نکته سوم است، اظهار کرد: بزرگترین خبرنگار تراژدی کربلا حضرت زینب (س) است که بدون کم و کاست حادثه کربلا را مخابره کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدا الشهدا (س) با بیان اینکه خبرنگار با بصیرت انقلابی باید برای مسائل راهبرد بدهد، تاکید کرد: انعکاس خدمات نظام و انقلاب که از آن غفلت شده مساله دیگری است که باید اهالی رسانه به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: اغلب اوقات می‌بینیم دشمن عرصه را از ما گرفته و خبرهای دروغ و غیر واقعی را به خورد جوانان ما می‌دهد و در این شرایط یک خبرنگار انقلابی لازم است به رغم جنگ روانی دشمن و مشکلات و کمبودها، این نوع خبرها را تشخیص دهد.

حجت الاسلام جلیلی اضافه کرد: خبرنگار باید این واقعیت‌ها را منعکس کند و به نسل جوان تحویل دهد و بر حل مشکلات مردم سماجت کند و پیگیر رفع نارسایی‌ها و کمبودهای جامعه باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433031

مهمترین اخبار ایران و جهان: