نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 00:06

سازش ۵ فقره قتل در آذربایجان غربی در پویش خاتم شهید سلیمانی

ارومیه - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش ۵ فقره قتل در قالب پویش خاتم شهید سلیمانی در استان طی ۱۵ روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی در این زمینه اظهار کرد: برکت خون شهید حاج قاسم سلیمانی در پویش «خاتم سلیمانی» از اول دی ماه تا کنون در این مدت ۱۵ روزه پنجمین سازش قتل در استان اتفاق افتاد که در نوع خود کم نظیر است و این بار سازش دیگری در یک فقره پرونده قتل عمد در حوزه قضائی ماکو حاصل شد.

وی ادامه داد: در پی وقوع یک فقره قتل در سال ۱۳۹۵ توسط فردی با هویت مب که منجر به صدور حکم قصاص نفس نامبرده شده و وی تاکنون در زندان اهواز محبوس و منتظر قصاص نفس بود، با تلاش رئیس دادگستری، دادستان، ریاست و مددکاران زندان شهرستان ماکو، موفق به اخذ رضایت از خانواده مقتول که ساکن شهرستان ماکو بودند شد و با گذشت اولیا دم وی از قصاص رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

عتباتی با اشاره به برکات خون شهدا و آثار وضعی آن در زندگی روزمره گفت: هر جایی اثری از شهدا باشد عنایات خاصه حق تعالی هم آنجا خواهد بود و برکت خون شهید سلیمانی و مادر شهدا حضرت زهرا سلام الله علیها در مدت ۱۵ روزه زندگی را به ۵ نفر بازگرداند و کام خانواده‌های آنها را شیرین و صلح و دوستی را هم برای هر دو طرف به ارمغان آورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957631

مهمترین اخبار ایران و جهان: